בקצרה:
  • לפני שהיא עוברת לחשמל, מרצדס A קלאס העדכנית הגיעה
  • תשווק אצלנו בגרסאות בנזין, היברידי ו-AMG
  • המחיר מתחיל ב-310 אלף שקל
עדכון אחרון: יבואנית מרצדס מתחילה לשווק כאן את ה-A קלאס לאחר מתיחת פנים, האחרונה עבורה לפני הצגת יורשת עם הנעה חשמלית מלאה. והיא גם יקרה יותר. תג המחיר מתחיל ב-310 אלף שקל, 60 אלף שקל יותר ממחיר הדגם המוחלף, 80 אלף שקל יותר ממחירה בעת השקתה לפני כחמש שנים.
חיזוק חשמלי: השינוי המשמעותי הוא מערכת היברידית קלה (48V) שאמורה לסייע להפחתת פליטת המזהמים וצריכת הדלק, אך ללא שינוי בהספק. גרסת הבסיס שתשווק כאן היא ה-A180 עם 136 כ"ס ממנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 1.3 ליטר, בחיבור לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך כעת 9.2 שניות, 0.4 שניות יותר מה-A180 היוצאת, בין היתר בשל עליית משקל של 75 ק"ג.
בספטמבר תנחת כאן גם ה-A250e ההיברידית-נטענת. השינויים בה כוללים מעט יותר כוח ממנוע 1.3 ליטר בנזין-מוגדש (163 כ"ס, 3+) ומהמנוע החשמלי (109 כ"ס, 7+) אבל ללא שינוי בהספק המשולב (218 כ"ס), גודל המצברים (15.6 קוט"ש) או טווח הנסיעה החשמלי (כ-70 ק"מ).
קטנות חמות: גם ה-A35 AMG (530 אלף שקל) מקבלת מערכת היברידית קלה, וגם במקרה שלה ללא שינוי בהספק מנוע הבנזין המוגדש - 2.0 ליטר (306 כ"ס), בשידוך לתיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד (שבעה בעבר), והנעה כפולה-קבועה. הביצועים נותרו זהים - 4.7 שניות ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש מרביים.
ה-A45s הקיצונית (ב-650 אלף שקל) נותרה ללא שינוי, עדיין עם 421 כ"ס ממנוע בנזין מוגדש של AMG (מכונה M139) עם תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה-קבועה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור. גם הביצועים ללא שינוי: 3.9 שניות ל-100 קמ"ש ו-270 קמ"ש מרביים.
מה עוד צריך לדעת: השינויים העיצוביים כמעט ובלתי מורגשים. בסביבת הנהג יש מסך מגע בגודל "10.25 כציוד תקני ("7 בעבר) בעוד לוח המחוונים נותר כבעבר בגרסת הבסיס ("7) וגדול ב-A180 הבכירה ("10.25). כציוד תקני נוסף כיוון חשמלי גם למושב נוסע, אבל בקרת האקלים היא עדיין חד אזורית ללא פתחים נפרדים ליושבים מאחור. גם מערך הבטיחות שודרג והוא כולל כעת כציוד תקני גם שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: הדור השלישי ל-A קלאס מתחילת העשור הקודם סייע משמעותית למרצדס, שכן המכונית הייתה נחשקת בהרבה מקודמותיה, וכרטיס כניסה זול (יחסית) למותג היוקרה הגרמני. בהתאם, היקפי המכירות גדלו משמעותית לצד ירידה בגיל הלקוח הממוצע.
אבל המעבר של תעשיית הרכב לחשמל הופך אותה, ממש כמו המתחרות הישירות – אודי A3 וב.מ.וו סדרה 1 - להרבה פחות אטרקטיבית. ולאור ההתייקרות שעברה כעת זו עשויה להיות משימה בלתי אפשרית לשכנע לקוחות לבחור בה אל מול אלטרנטיבות של דגמים חשמליים סופר-איכותיים, שמציעים הרבה יותר מכל בחינה.