בקצרה:
  • ב.מ.וו XM יהיה היברידי ראשון לחטיבת הביצועים
  • תחילה עם 650 כ"ס, ו-80 ק"מ נקיים מזיהום
  • ייצור סדרתי בסוף השנה, שיווק מקומי בעוד שנה
סיוע חשמלי: ה-XM יהיה דגם ראשון של חטיבת הביצועים M מבית ב.מ.וו, עם מערכת הנעה היברידית נטענת חדשה שעשויה להגיע גם לחרטומה של M5 הבאה. כמו כמעט כל דגמי M, הוא מבוסס על דגם רגיל בארסנל של היצרנית, במקרה זה ה-X7 גדל המידות.
מערכת ההנעה משלבת בין V8 בנזין כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטר, ומנוע חשמלי עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. ההספק המרבי המשולב של הגרסה הראשונה שתראה אור בסוף השנה עומד על 650 כ"ס שעוברים לכל הגלגלים.
נתון מרשים, אך נמוך ב-100 כ"ס (ו-20 קג"מ) מההצהרות בעת חשיפת ה-XM קונספט אשתקד. הוא גם נמוך בכ-200 כ"ס ממערכת ההנעה ההיברידית-נטענת של מרצדס AMG. גרסת הקצה צפויה להגיע לאולמות התצוגה רק כחצי שנה עד שנה מאוחר יותר.
היצרנית לא מפרסמת בינתיים נתוני ביצועים, אבל מבטיחה טווח נסיעה נקי מזיהום של כ-80 ק"מ. הייצור יהיה בספרטנבורג, דרום קרוליינה, המפעל הגדול ביותר של היצרנית כיום והאחראי על הרכבת מרבית דגמי הפנאי (מ-X3 עד X7).
מה עוד צריך לדעת: כבסיס ישמש ה-X7 ולמרות מדבקות הסוואה מסיביות, ניתן לזהות בחרטום את יחידות התאורה המפוצלות שהוצגו במתיחת הפנים לרכב הפנאי הגדול, יחד עם סבכת כליות ענקית. מאחור יש רביעיית מפלטים בפינות הפגוש ובסידור פחות מקובל - פתח אחד מעל השני. בתמונות מוצגים גם חישוקי "23 עצומים. בשונה מרכב הפנאי הגדול, ה-XM לא יציע שורת מושבים שלישית.
ב.מ.וו מציינת כי שילוב מערכת ההנעה והמצברים מאחור, יאפשר חלוקת משקל שיוויונית לפנים-אחור. כן מוזכרים - לראשונה בדגם של חטיבת הביצועים - מוטות מייצבים אקטיביים שיסייעו לצמצום זוויות הגלגול ברכב המאוד כבד. היגוי לגלגלים האחוריים אמור לסייע בעיקר בתמרון.
מה אנחנו חושבים: כל יצרניות היוקרה הגרמניות מגייסות את חטיבות הביצועים שלהן לקרב התדמית. מרצדס כבר הציגה GT 63 e, אודי תגייס לא ספק את חטיבת RS וב.מ.וו הולכת על XM. אבל עושה זאת גם עם רכב פנאי עצום מידות ומשקל עוד לפני תוספת סוללות, ויש להניח שיכולות דינמיות יוצאות דופן פחות יתחברו אליו. ובמידת הנחשקות הוא - לפחות בינתיים - פחות מסעיר את הדימיון מסוללת הדגמים שתציג M במהלך השנה, דור חדש ל-M2, גרסת סטיישן ל-M3 ו-M4 CSL.