בקצרה:
  • ה-UX300e הקטן יציע מעתה טווח גדול משמעותית
  • ויש גם מסך מגע חדש ומערכות בטיחות משופרות
  • השיווק המקומי יחל רק במהלך 2023
טווח משופר: לקסוס מעדכנת את ה-UX300e, הגרסה החשמלית לרכב הפנאי הקטן שלה. השינוי המשמעותי ביותר הוא מצברים גדולים בהרבה(72.8 קוט"ש לעומת 54.3 קוט"ש) המאפשרים טווח נסיעה של 450 ק"מ, 135 ק"מ יותר מבעבר. במפתיע, אין שינוי בקצב הטעינה האיטי ביחס למקובל כיום (50DC), כך שזמן המילוי מ-10% ל-80% צפוי להיות ארוך מ-50 דקות.
המנוע החשמלי נותר ללא שינוי, עם 204 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים. לקסוס לא מפרסמת אמנם נתוני ביצועים, אך יש להניח כי אלה ייפגעו במעט שכן המצברים הגדולים גם כבדים יותר. ההגה ובולמי הזעזועים כוילו מחדש במטרה לשפר את היכולות הדינמית.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני נותר זהה, אך בסביבת הנהג יש כעת מסך מגע גדול יותר - "8 בגרסאות הבסיס, "12.3 בבכירות ("7 ו-"10 בהתאמה בדגם היוצא). זה מאפשר לוותר על משטח המגע הלא משכנע בדגם היוצא, בעוד לוח המחוונים נותר עם צג דיגיטלי צנוע ("7). מערך הבטיחות שופר עם בלימה אוטונומית גם לתנועה חוצה, סיוע בהיגוי לתמרון חירום והתאמת המהירות בבקרת השיוט לעיקולים בכביש.
מה אנחנו חושבים: העדכון שביצעה לקסוס ב-UX300e מטפל בנקודת התורפה העיקרית של הדגם היוצא – טווח נסיעה צנוע. נתון זה אמור היה להפוך אותו פופולרי יותר, ודאי לאור הביקוש האדיר לרכב חשמלי. אלא שבסביבת המחיר שלו, כ-230 אלף שקל, יש כבר חשמליות מודרניות עדיפות מכל בחינה כמו יונדאי איוניק 5 או סקודה אניאק. כרגע נראה כי עד שיגיע ה-RZ, לקסוס תתקשה להיות שחקנית משמעותית בשוק הרכב החשמלי.