בקצרה:
  • ג'נסיס GV80 קופה מתקרב לפס הייצור
  • יציע הנעת בנזין, דיזל ואולי גם חשמל
  • צפוי לנחות אצלנו באמצע 2024
מול הגרמנים: ה-GV80 קופה הוא דגם עתידי אותו צפוי המותג הקוריאני לחשוף בגרסה סדרתית בעוד מספר חודשים. בינתיים הוא מוצג כאב-טיפוס כמעט מוכן לייצור וכתשובה לגרסאות קופה של רכבי פנאי מבית מותגי היוקרה הגרמניים, ב.מ.וו X6, מרצדס GLE קופה ואודי Q8. ייצור סדרתי מתוכנן לתחילת שנה הבאה ושיווק מקומי כמה חודשים לאחר מכן.
מה אנחנו יודעים: בשלב זה ג'נסיס מסתפקת בפרסום תמונות הקונספט, הנבדל מ-GV80 רגיל בעיקר בחלק אחורי המשתפל לאחור ומייצר כך צללית דומה למתחריו הגרמניים. לצד זאת יש גם פגושים בעלי תכנון שונה לזרימת האוויר (לטובת קירור הבלמים), שני ספוילרים אחוריים (לשיפור כוח ההצמדה) וגג מקרבון (להפחתת מרכז הכובד). עדיין מוקדם לקבוע איזה מהם יגיע גם לדגם הסדרתי.
בתא הנוסעים יש כרגע (רק) ארבעה מושבים, כולם בעיצוב ספורטיבי, הגה שונה ושליטה מוחלטת של צבע המרכב הכתום. כמו בדגם הרגיל, גם כאן יש לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ענקי ("14.5). המופעל גם באמצעות גלגלת שליטה.
ג'נסיס צפויה לשלב בו מנועי V6 בנזין ודיזל המוכרים מה-GV80 הרגיל, בחיבור לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה, אבל יתכן והוא יוצע בעתיד גם בגרסה עם הנעה חשמלית מלאה בדומה ל-G80e ול-GV70e. עוד צפויה היצרנית הקוריאנית לשדרג את האיכויות הדינמיות עם כיול שונה למערך המיתלים, וברכב המוצג מתנוסס מוט גישור בין מתי בולמי הזעזועים מאחור.
מה אנחנו חושבים: ג'נסיס היא אומנם הצעירה מבין יצרניות היוקרה וכבר כיום יש לה באולם התצוגה ארסנל דגמים המסוגל להתמודד עם המיטב שיש לתעשיית הרכב האירופאית להציע, גם עם מנועי בנזין, ועוד יותר מכך בחשמליות. משהו שלקסוס, ואינפינטי הוותיקות ממנה עדיין לא ממש הצליחו לעשות.
ה-GV80 קופה נכנס לטריטוריה נוספת בה ג'נסיס תנסה להשתלב, ולזכותה עומד עיצוב שעשוי לגבור על המתחרים במדד תשומת הלב. ואם היא תשלב בו גם את מערכת ההנעה החשמלית המתקדמת של יונדאי, היא עשויה לשדרג משמעותית את מעמדה, מאלטרנטיבה לסמן הימני. נחכה ונראה.