אחרי שאלת צריכת הדלק הנצחית ותהיית אפשרות אכלוס המושב האחורי בשלושה כסאות בטיחות השכיחה, השאלה הנפוצה ביותר שעולה מכיוונן של משפחות ישראליות נוגעת לנפח תא המטען. גם בגלל דילמת עגלת התינוק המוכרת, אליה מצטרפות מזוודות והררי ציוד נוסף, וגם - בואו נודה על האמת - מכיוון שרבים מאיתנו נוהגים לאפסן בתא המטען ציוד קבוע שמי יודע אם אי פעם נשתמש בו. ולראיה, מחצלת הפיקניק, הכסאות המתקפלים והשימשייה הנושנה לצד בקבוקי המים הנשכחים שיש לכם ברגע זה במכונית הפרטית. ואתם בכלל לא אוהבים את הים הרי.
4 צפייה בגלריה
סיטרואן C5 איירקרוס
סיטרואן C5 איירקרוס
סיטרואן C5 איירקרוס - אלופת ההטענה עד 200 אלף שקל
אבל כאמור, שאלה שעולה לעיתים קרובות. אז נברנו שוב בקטלוג iCar ומצאנו - שוב, עד תקציב של 200 אלף שקלים - את עשרת הדגמים עם תא המטען הגדול ביותר שניתן לרכוש. אבל לפני הכתרת המנצחות והמפסידות, כמה הערות.
ראשית, מכוניות שמגיעות לישראל בתקינה אמריקאית, בעיקר דגמי שברולט אבל לא רק, נמדדות בשיטה שונה ולכן מציגות נתוני נפח תא מטען גדולים משמעותית. על אף שהמימדים בפועל לא שונים מהותית מאלה של המתחרים. לא התייחסנו אליהם כרגע. בנוסף, נתון נפח תא המטען הרשמי מתייחס לגודל תא המטען עד לגובה המדף. אך ברכבי פנאי ובדגמי סטיישן ניתן לקפל או להסיר את המדף, וכך להעמיס את הרכב עד לגובה התקרה.
נזכיר גם כי התייחסנו בכל המקרים לגרסאות הבסיס, ובחלק מהמקרים יש גרסאות הנעה אחרות שגוזלות מתא המטען. למשל, בגרסת הדיזל של קיה ספורטז' נפח ההעמסה קטן ב-20 ליטרים בשל מיכל האוריאה, ובגרסה ההיברידית-נטענת הוא מתכווץ ב-51 ליטרים בשל הסוללה. גם בגרסאות ההיברידיות-נטענות של פיג'ו 3008, סקודה סופרב ואוקטביה הנפח קטן יותר ובפער גדול.
במקרה של סיטרואן C5 איירקרוס, המושבים האחוריים נעים בנפרד על גבי מסילות. הנפח המירבי מושג כאשר כל המושבים מוסטים לפנים, מה שמטבע הדברים מצמצם את המרווח לרגלי הנוסעים מאחור. כאשר כל המושבים מוסטים לאחור עד לסוף מהלכם, קטן נפח תא המטען ל-500 ליטרים.
מנגד, ברשימת תאי המטען הקטנים ביותר מככבות באופן לא מפתיע מכוניות מיני, אך יש כאן גם מספר הפתעות. סביר להניח שמרבית הרוכשים של סוזוקי ג'ימני יוצאים לטיול בזוג ולא יותר, ומקפלים את המושבים מאחור על מנת להגדיל את תא המטען. מנגד, מי שירכוש את המשפחתית החשמלית של אורה עלול להתאכזב כשיפתח את דלת תא המטען, וכך גם במקרה של מאזדה CX-3 - שבקטגוריה שלה ניתן למצוא דגמים עם נפח העמסה גדול בהרבה.
4 צפייה בגלריה
סוזוקי ג'ימני
סוזוקי ג'ימני
סוזוקי ג'ימני - זה לא תא מטען, זה תא כפפות
רכבי פנאי עם שבעה מושבים כמו מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן אקסטרייל, צ'רי טיגו 8 פרו, סקודה קודיאק ואחרים מציעים כולם נפחי תא מטען מצומצמים של 120-250 ליטרים, אך בחרנו שלא להתייחס אליהם כאן מכיוון שמרבית הלקוחות ממילא מקפלים מושב אחד לפחות בשורה השלישית, וכך מקבלים נפח העמסה גדול באופן משמעותי.