בקצרה:
  • ה-GLC החדש יוצע בגרסת בנזין, דיזל או היברידי-נטען
  • סיוע חשמלי יאפשר יותר מ-100 ק"מ נקיים מזיהום
  • שיווק מקומי: החל בספטמבר הקרוב
טייק 3: הדור שני ל-GLC, רכב הפנאי הקומפקטי של מרצדס המבוסס על ה-C קלאס, הוא ניסיון שלישי של מרצדס בקטגוריית פנאי-יוקרה קומפקטיים שהחל עם ה-GLK ב-2008. מבחינה מראה הוא שומר על דמיון לדגם המוחלף, עם עדכונים קלים בחרטום ובאחוריים שמאפשרים להקטין את מקדם הגרר מ-0.31 ל-0.29.
הוא ארוך ב-6 ס"מ (471.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-1.5 ס"מ (289 ס"מ), האמורים לסייע במקצת ליושבים מאחור, בעוד תא המטען גדל ב-70 ליטר (620 ליטר).
סביבת הנהג לעומת זאת עברה עדכון משמעותי. עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), תצוגת נתונים עלית גדולה עם אפשרות גם לנתוני שטח, ובעיקר מסך מגע ענק ("11.9) שמייתר את הצורך במשטח מגע בעייתי. יש פתחי מיזוג שונים, הגה חדש עם מתגי שליטה שונים ועוד.
בנזין, דיזל והיברידי נטען: ה-GLC מצויד במנועי ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם מערכת היברידית קלה (48V). בנזין עם 204 כ"ס ב-GLC200 ו-258 כ"ס ב-GLC300, או דיזל עם 197 כ"ס ב-GLC220d. כל המנועים מחוברים לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה.
כל גרסאות המנועים יוצעו גם בגרסאות היברידיות-נטענות, עם מנוע חשמלי (109 כ"ס) המשולב בתוך תיבת ההילוכים. עם מנוע הבנזין תהיה התפוקה המשולבת 313 כ"ס ב-GLC300e, או 381 כ"ס ב-GLC400e ו-335 כ"ס ב-GLC300de. מצברי 31.2 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום - במהירות של עד 140 קמ"ש - בין 100 ל-120 ק"מ, טווח כפול מגרסאות היברידיות-נטענות של אודי Q5 וב.מ.וו X3. הם גם מאפשרים טעינה מעמדה מהירה (60DC) ומילוי ל-100% בכחצי שעה.
מה עוד צריך לדעת: מערך המיתלים שודרג עם מפסקי סרנים מורחבים לטובת יכולת דינמית גבוהה מבעבר, ומיתלי אוויר האחראים למרווח גחון משתנה (2+ ס"מ לנסיעה בשטח) כאופציה בגרסאות רגילות וציוד תקני בהיברידיות. כמו ב-C קלאס, גם כאן יש כאופציה היגוי אחורי (עד 4.5 מעלות) המשפר את קוטר הסיבוב ב-90 ס"מ (10.9 מטר).
גם מערך הבטיחות שודרג, עם בקרת שיוט אדפטיבית משופרת (תגובה לרכב עומד במהירות של עד 100 קמ"ש, 40 קמ"ש יותר מבעבר), מערכת המסתייעת במצלמות היקפיות ושומרת את הרכב במרכז הנתיב גם במהירויות עירוניות, לצד שיפור יכולת זיהוי תמרורים (עצור ורמזור אדום). כאופציה יוצעו יחידות תאורה קדמיות מתקדמות.
מה אנחנו חושבים: כאשר הושק לראשונה היה ה-GLC הטוב בקטגוריה, אבל לאחרונה כבר קשה לו יותר. הדור החדש ינסה לשנות את המצב עם מערכות מתקדמות כמו היגוי אחורי אקטיבי (נדיר בקטגוריה) ובעיקר טווח נסיעה חשמלי יוצא דופן בגרסאות היברידיות-נטענות, אשר עשויות להסתמן כעדיפות אפילו על רכב כול-חשמלי, לפחות עבור חלק מהלקוחות.
אז כן, יש לו את מה שנדרש כדי לחזור לצמרת, אבל אנחנו עדיין לא יודעים עד כמה הוא יהיה יקר ממתחריו, מהלך צפוי של היבואנית. פער קטן יאפשר לו להפוך ללהיט, פער גדול יותר עשוי לסמן את סופו, שכן היצרנית משקיעה את כל כולה בחשמל.