• אופל מוקה חדש נחת בישראל לצורכי תקינה, לפני תחילת שיווק בסוף ספטמבר
  • יוצע כאן עם מנוע בנזין או חשמל, בשתי רמות אבזור
  • המחיר המשוער יעמוד על כ-120 אלף שקל לבנזין, 160 אלף שקל לחשמלי
טייק 2: זהו דור שני לרכב הפנאי הראשון של אופל, שחוזר לאולמות התצוגה שנתיים לאחר הפסקת שיווק המוקה הקודם, שהיה למעשה אח תאום לשברולט טראקס. כעת על בסיס פלטפורמת CMP המודרנית של פיז'ו-סיטרואן, ועם מנועי בנזין וחשמל מוכרים של הקונצרן הצרפתי.
בהשוואה לדגם היוצא הוא קצר ונמוך ב-12.5 ס"מ (415 ו-153 ס"מ בהתאמה), רחב בסנטימטר (179 ס"מ), עם בסיס גלגלים דומה (255.5 ס"מ) ותא המטען קטן ב-6 ליטר (350 ליטר). למרות זאת אופל מבטיחה כי תכנון מרחב פנים יעיל יותר אמור להגדיל את מרחב המחיה. עוד שווה להזכיר כי המוקה קצר ב-15 ס"מ מפיז'ו 2008, עם בסיס גלגלים צנוע ב-5 ס"מ מאחיו הצרפתי, מה שמציב אותו מול הדגמים הקטנים יותר בקטגוריה כמו פולקסווגן T-קרוס, ניסאן ג'וק ופורד פומה.
דיאט מוקה: הפלטפורמה המודרנית מאפשרת הפחתה של כ-120 ק"ג במשקל העצמי. מרכז כובד נמוך יותר וקשיחות מבנית ששופרה מבטיחים נוחות נסיעה ויכולת דינמית גבוהות מהמוקה היוצא שלא הצטיין מבחינה זו. היצע המנועים יהיה המוכר של הקונצרן, הרלוונטי לישראל הוא בנזין מוגדש, שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (130 כ"ס), עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 9.2 שניות, שניה וחצי פחות מהמוקה הקודם.
הגרסה החשמלית תצויד במנוע עם 136 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים ומאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות בדרך ל-150 קמ"ש מרביים. מצברי 50 קוט"ש מקנים לו טווח נסיעה של 324 ק"מ על פי נתוני היצרן, עם אפשרות לטעינה מהירה (100DC) ל-80% בתוך חצי שעה.
מה עוד צריך לדעת עליו: המוקה החדש מאמץ מראה אתלטי ודינמי בהרבה מקודמו, עם החרטום העדכני של דגמי המותג כפי שנחשף לראשונה ב-GT X אקספרימנטל-קונספט. העיצוב העדכני גם מאפשר הפחתה משמעותית של מקדם הגרר, בין היתר הודות לפתחי אוורור נפתחים ונסגרים חשמלית בהתאם לצורך, ולדברי היצרנית הוא מהנמוכים בקטגוריה.
עיצוב הפנים עבר שינוי דרמטי עם עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12), מסך מגע גדול ("10 בתמונה, "7 בגרסאות בסיס) ומיעוט מתגים למעט אלה האחראים על בקרת האקלים. את בורר ההילוכים המסורתי מחליף מתג צנוע. אבזור הבטיחות כולל את המערכות המוכרות של היצרנית, לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וגם תאורת מטריקס-לד המאפשרת אלומת אור משתנה בהתאם לתנאי ומשתמשי הדרך.
מה אנחנו חושבים: מוקה חדש יהיה טוב מקודמו בכל תחום, בזה אין בכלל ספק. אבל גם בקטגוריה עצמה, עם צונמי דגמים וגרסאות בלתי פוסק, הוא עשוי להיות אחד מהבולטים, מה שגם יסייע לאופל לשפר את מצבה הן בטבלת המכירות, ולא פחות מכך מבחינה תדמיתית.
למוקה החדש יש את הכלים לעשות זאת, השאלה היא איזה תג מחיר יוצמד לו כאן. באירופה הוא זול מפיז'ו 2008 בכ-8,000 שקל, ואם היא תצליח היבואנית לשמור על פער דומה ולתמחר אותו סביב 120-125 אלף שקל הוא עשוי להיות אחד השחקנים הבולטים בקטגוריה.