בקצרה:
  • פולקסווגן מרחיבה את היצע החשמליות עם דגם נוסף
  • למעשה גרסת קופה נאה ל-ID.4 המוכר כבר
  • ביבואנית המקומית צ'מפיון לא יודעים מתי יגיע
בדומה ל-Q4 e-tron של אודי שהושק בישראל אתמול (רביעי), הכולל גרסה "רגילה" לצד קופה נאה יותר ומעט פחות שימושית, מציגה גם פולקסווגן גרסת קופה משלה לרכב פנאי חשמלי מוכר. הכירו את ID.5, עם מרכב קופה שמהווה בידול יחיד מאחיו הוותיק יותר ID.4, שהגיע כבר ארצה לסדרת ניסויים לקראת שיווק.
למרות שההבדל מתבטא בעיקר מאחור, יש גם שינוי מלפנים בדמות פגוש קדמי אחר, וזהו. הטיפול הדרמטי יותר מתבצע מאחור עם גג משתפל מטה האחראי למראה דמוי-קופה אופנתי. עוד בתמהיל ספוילר חדש ופגוש אחר. על מנת לחדד את המראה הספורטיבי, הוסרו ב-ID.5 פסי הגגון ויריעות המיגון הפלסטי בצדדים. זאת במטרה להקנות לרכב מראה רחב ושרירי יותר.
כצפוי, תא הנוסעים זהה לחלוטין לזה של ה-ID.4 עם עיצוב מינימליסטי כמקובל. יש לוח מחוונים דיגיטלי קטנטן ("5.3) במונחים עכשוויים, ובמרכב הקונסולה ניצב מסך מולטימדיה ("10 או "12 בהתאם לרמת הגימור). גרסת GTX הספורטיבית מוסיפה עוד מספר פריטי מראה נאים.
מידותיו של ה-ID.5 לא שונות מהותית מאלו של ה-4, למעט מרכב ארוך יותר ב-1.5 ס"מ (460 ס"מ בסך הכל). בפולקסווגן מדווחים כי מרווח הראש מאחור הצטמצם - כתוצאה מעיצוב המרכב - ב-12 מ"מ בלבד. נפח תא המטען זהה ועומד על 550 ליטר.
בשלב זה טרם נמסרו פרטים טכניים מלאים, אך ה-5 יוצע עם מערך מנוע-סוללות-הספקים דומה לאלה המוכרים לנו זה מכבר מדגמי ה-ID.4 והאחים לקונצרן, סקודה אניאק ואודי Q4 e-tron. ההיצע צפוי לכן לכלול סוללת 52 קוט"ש שתשודך למנוע בהספק של 148 כ"ס או 170 כ"ס, וסוללת 77 קוט"ש שתשודך למנוע בהספק של 204 כ"ס עם מומנט מירבי של 31.5 קג"מ.
ה-GTX הספורטיבית תשלב מנוע נוסף על הסרן הקדמי, תציע לכן הנעה כפולה וההספק המרבי יעמוד בה על 300 כ"ס. בדומה לדגמים האחרים המבוססים על אותה פלטפורמה, ניתן לצפות לטווח נסיעה מירבי של למעלה מ-500 ק"מ.

לדגמי פולקסווגן באתר iCar