יום אחרי שמנהל הרכב הממשלתי חגג תקשורתית את ההזמנה הגדולה בתולדותיו לרכב חשמלי, עם יותר מ-100 מכוניות שפולטות 0 זיהום לאוויר, ממחישה המדינה כי היא לא מתכוונת להפסיק ולרכוש מכוניות מזהמות המונעות בבנזין.
2 צפייה בגלריה
יונדאי i10 קיה פיקנטו שברולט ספארק
יונדאי i10 קיה פיקנטו שברולט ספארק
קיה פיקנטו - על בנזין, עבור המדינה
(צילום: ניר בן זקן)
מנהל הרכב, שבאחריות החשב הכללי באוצר, ירכוש השנה מאות מכוניות מיני וסופר מיני לצי הרכב שלו. בקטגוריה הראשונה זכתה במכרז היוקרתי והמאוד רווחי ליבואנית קיה פיקנטו הוותיקה שממוקמת בקבוצה זיהום 4. במכרז שפרסם לקטגוריית השנייה זכתה מאזדה 2, עם רמת זיהום 5 - מתוך 15.
יש להזכיר כי קשיי האספקה בשוק הרכב המקומי המייצרים זמני המתנה ארוכים מתמיד ללקוחות, אחראים לכך שהמדינה רוכשת את המכוניות במחירים גבוהים מבעבר, לאחר שקיבלה הנחות קטנות יותר מהיבואנים. שתי המכוניות מיועדות לשימוש משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר, רשות הכבאות, משרד הביטחון ויחידות נלוות לשמש כרכב צמוד, רכב מנהלי ומבצעי.
2 צפייה בגלריה
מאזדה 2
מאזדה 2
מאזדה 2 - 3,700 ממנה נמכרו כבר השנה
קיה פיקנטו ומאזדה 2 הם מהדגמים הבודדים שהצליחו לשמור השנה על קצב אספקה גבוה יחסית למתחרותיהן. לפי משרד התחבורה נמסרו מתחילת השנה בארץ 8,230 דגמי פיקנטו ו-3,700 מאזדה 2.
אתמול (ג') דיווח ynet כי מנהל הרכב הממשלתי עומד לרכוש יותר מ-100 מכוניות חשמליות, ההזמנה הממשלתית הגדולה ביותר עד כה לרכב חשמלי. בהזמנה 75 פיז'ו e208, כמו גם e2008 ו-MG ZS EV. זאת בנוסף לכמה עשרות קיה נירו EV חשמלי.