בקצרה:
  • מנוע חשמלי חדש לפולקסווגן, בקרוב בדגמי הקונצרן
  • חזק משמעותית אךל ללא שינוי בגודל
  • שיווק בישראל - עוד לא ידוע
פולקסווגן חשפה דור שני למנוע החשמלי המניע את דגמי הקונצרן בעלי ההנעה האחורית. היחידה שפותחה באופן עצמאי על ידי הגרמנים, נושאת את שם הקוד APP550 ותחליף את הדור הקודם (APP310). למנוע החדש הספק ומומנט עדיפים ביחס לאלו של המנוע הקודם, ולדברי פולקסווגן ביכולתו לספק עד 286 כ"ס ו-56 קג"מ, לעומת 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ כערכים מרביים לדור הקודם. עוד אומרים בקונצרן כי הוא צפוי להיות עמיד יותר הודות למכלולים מחוזקים. למרות השיפורים, ממדי היחידה נותרו כשהיו ולכן לא נדרשים עבורה שינויי התאמה כלשהם.
בפולקסווגן מעדכנים כי למנוע החשמלי (המורכב מרוטור וסטטור בעיקר) תכנון שונה, וכך גם ליתר חלקי חלקי המערכת - ממיר מתח AC-DC ותמסורת. בנוסף משולבת בו מערכת קירור משופרת, עדיין עם קירור מבוסס-שמן, וכי לאחד מחלקי המנוע (סטטור) נוסף אמצעי קירור ייעודי מבוסס נוזל.
נזכיר כי למנוע הקודם היה אורך חיים מוצהר של 15 שנים או 300 אלף ק"מ, ויש להניח כי ערכים אלה לא ישתנו במנוע החדש או אף יהיו טובים יותר. הייצור צפוי להתחיל בסוף השנה הנוכחית, אך מיבואנית פולקסווגן נמסר כי אין בשלב זה מידע ספציפי בנוגע לתחילת שיווק דגמים עם מערכת הנעה זו בישראל.
מה אנחנו חושבים: פיתוח רכב חשמלי, הגם שכבר נמצא עימנו בגרסתו המודרנית יותר מעשור, עדיין מתנהל בקצב מהיר מאוד, עם גרף למידה תלול ושיפורים על גבי שיפורים שמטרתם הגברת היעילות וניצול האנרגיה יחד עם הורדת עלויות ואמינות משופרת. עבור פולקסווגן, שמכוונת הכי גבוה שאפשר כיאה לגודלה בתעשייה, זה די מתבקש. אנחנו בעד.