מכירות נאות בימים האחרונים של חודש ינואר החולף מיתנו מעט את הצניחה הדרמטית (30%) במסירות רכב חדש עליה דיווחנו בתחילת השבוע. אך גם כך, לפי נתוני איגוד יבואני הרכב המתפרסמים היום (ה') נמכרו במהלך ינואר 37,404 כלי רכב (פרטיים, מסחריות ומוניות), כ-11 אלף יחידות פחות מחודש שיא כל הזמנים, ינואר 2021. שתי סיבות עיקריות יש לירידה החדה הצפויה להתמתן בחודשים הקרובים. במהלך עשרת ימי החודש הראשונים לא נמסרו כלל מכוניות, עקב סחבת בדיונים בין האוצר למשרד התחבורה, ומשבר השבבים שפוגע עדיין בשרשרת האספקה וגורם למחסור במלאים.
מי שלא סבלה כלל משתי בעיות אלה היא יונדאי, שמסרה לא פחות מ-8,387 בעליה של 14% לעומת ינואר 2021. גם אצל קיה, האחות לקונצרן הדרום קוריאני, הסתיים החודש במגמה מאוד חיובית עם עליה של 7% ו-5,367 מכוניות חדשות. בכך הפך קונצרן יונדאי-קיה לדומיננטי עוד יותר בשוק הרכב המקומי. כאשר אחת משלוש מכוניות חדשות שעלו על הכביש במהלך החודש הראשון השנה היא מתוצרתו.
טויוטה שסיימה את 2021 בקול תרועה רמה עם נתון מכירות יוצא דופן דווקא בחודש דצמבר, נחה עדיין ומתמודדת עם ירידה חדה של יותר מ-20% (4,756) במסירות לעומת אשתקד. כמוה, גם שלושת המותגים הבאים בעשיריית הצמרת סבלו מירידה במסירות: מאזדה איבדה 7% (3,072), סקודה צנחה בלא פחות מ-35% (2,211) ומיצובישי מסרה כמחצית מהכמות אשתקד (1,522).
במקום השביעי שוכנת לא אחרת ממרצדס, יצרנית היוקרה שזינקה ב-27% ל-1,145) מכוניות חדשות, והיא גם יחידה שמציגה בינתיים צמיחה השנה, שכן ב.מ.וו שמכרה 747 מכוניות רשמה ירידה של 26%, אודי סבלה עוד יותר וסיימה עם 559, וצניחה של 43%. גם סוזוקי (954, 37%-) וסיטרואן (809, 17%-) שמתברגת לראשונה מזה שנים לעשירייה הפותחת עם רשמו ירידות, אך סובארו שסוגרת את רשימת 10 הראשונות סבלה במיוחד - 801 מכוניות וירידה של 42%-.
בהמשך הטבלה ניכרות קריסות של ממש. למשל סיאט שמסרה כרבע (2,456 לעומת 665 השנה), שברולט שמסרה כשישית עם 1,858 בינואר 2021 ורק 324 מכוניות השנה, או רנו עם הישג מפוקפק עוד יותר - 267 מכוניות בלבד השנה לעומת 1,824 אשתקד. וולוו נחתכה בחצי (247 השנה, 509 אשתקד) והונדה שסובלת מבעיית מכירות כבר תקופה ארוכה ממשיכה את הקו עם 73 מכוניות בלבד בינואר החולף, לעומת 500 אשתקד.