בקצרה:
  • שוק הרכב התמתן רק מעט ב-2022
  • שני מותגי חשמליות בעשיריה המובילה
  • ביוקרה - מרצדס חלפה על פני אודי
1 צפייה בגלריה
(צילום: טל שחר)
מצטופפים על הכביש: למרות המחסור במלא וזמני המתנה ממושכים לרכבים חדשים, שנת 2022 הסתיימה עם 268,145 מכוניות חדשות שעלו על כבישי ישראל - לא כולל משאיות, אוטובוסים, רכב דו-גלגלי (כ-21 אלף מהם) ורכב שנמכר בייבוא אישי ומקביל. זו אמנם ירידה של 7.8% לעומת נתוני השנה שלפניה, אך זהו עדיין נתון גבוה בהשוואה לממוצע של העשור האחרון.
מובילת השוק היא עדיין יונדאי, שלמרות ירידה קלה (1%-) מסרה למעלה מ-42 אלף רכבים. קיה (5%-) עולה למקום השני על חשבונה של טויוטה (11%-). במקום הרביעי מתייצבת מאזדה שהפתיעה עם עליה של 24%, ומתחתיה סקודה שצנחה ב-30%.
בהמשך העשיריה המובילה נמצאות מיצובישי (9%-), סוזוקי (18%-) וסיטרואן (11%+). אל הרשימה נכנסו גם שני מותגי רכב חשמלי. ג'ילי שמסר בשנתו הראשונה בישראל קרוב ל-7,000 מכוניות מדגם גיאומטרי C, וטסלה שמסרה קצת יותר מ-6000 - מודל 3 ו-Y - וירדה ב-4%.
אלו שירדו, אלו שעלו: ירידות בולטות אפשר למצוא גם אצל פיז'ו (26%-), סיאט (51%-), שברולט (43%-), רנו (51%-), ניסאן (69%-) ופורד (35%-). מנגד, היו גם מספר מותגים שצמחו השנה משמעותית - בהם MG הסינית (עליה של 72%), קופרה (140%+), אופל (35%+) וסאנגיונג (82%+).
ברשימת מותגי היוקרה הדיחה מרצדס (15%+) את אודי (25%-) מראשות הפסגה. ב.מ.וו (3%-) מתייצבת שניה ואחריהן ברשימה לקסוס (ללא שינוי), וולוו (26%-), קדילאק (12%+) וג'נסיס (98%+).
בקרב מותגי החשמליות, מלבד ג'ילי וטסלה המוזכרות ו-MG שמשווקת חשמלית לצד היברידיות ובעלות מנוע בנזין, ניתן לזהות נתוני מכירות נאים גם אצל BYD, שבתוך שלושה חודשים בלבד מסרה 3,700 רכבים, בעוד איווייז מסרה 1,300 רכבים, סקיוול וסרס מסרו כ-750 כל אחת ומקסוס מסרה מעט יותר מ-500 רכבים.
*נתוני מסירות מפורטים לפי דגמים יפורסמו בהמשך