בקצרה:
  • ייצור קיה סטינגר המשובחת יופסק באביב 2022
  • פס הייצור יוסב להרכבת הקרניבל ההיברידי
  • היבואנית לא תשווק את סדרת הייצור האחרונה
(צילום: דימה קונופלוב, רותם גרוזוביק)
תשובה קוריאנית לב.מ.וו סדרה 3: הסטינגר של קיה היא ללא ספק אחת ההפתעות היותר גדולות וטובות של תעשיית הרכב בשנים האחרונות. מי שהייתה ועודנה מפגן כוח מרשים מבית היוצר הקוריאני, שהיה מוכר עד לאחרונה בזכות סוללת דגמים עממיים, הפכה למתחרה ראש בראש עם אחת המכוניות המצליחות והמוערכות בקטגוריית היוקרה. ב.מ.וו סדרה 3.
3 צפייה בגלריה
קיה סטינגר
קיה סטינגר
(צילום: רונן טופלברג)
היא פרי מכחולו של מעצב הרכב המפורסם פיטר שרייר, בעוד שתהליך הפיתוח הופקד בידי אלברט בירמן, לשעבר ראש חטיבת M של ב.מ.וו. היא הוצגה לראשונה כקונספט עיצובי בתערוכת פרנקפורט 2011, וגרסת הייצור נחשפה לא פחות משבע שנים לאחר מכן. וגם שווקה אצלנו במשך תקופה קצרה. 18 יחידות בסך הכל עלו על כבישי ישראל, שמונה מגרסת GT החזקה, 10 מגרסת הבסיס.
מיניוואן היברידי במקום GT נחשקת: על פי דיווחים באתרי חדשות, ייצור הסטינגר יסתיים באביב 2022 ופס הייצור שלה יוסב להרכבת גרסה היברידית לקרניבל. הסיבה לכך היא כמובן נתוני מכירות נמוכים. גם בצפון אמריקה, שוק היעד הגדול ביותר למכוניות מסוגה, נמכרו בחציון הראשון של השנה כ-8,500 יחידות. לשם השוואה, ב.מ.וו מסרה בתקופה המקבילה כמות גדולה פי 3 מסדרה 3.
3 צפייה בגלריה
קיה סטינגר
קיה סטינגר
אלברט בירמן והסטינגר בניסויי נהיגה
הסטינגר שווקה עם שני מנועי בנזין מוגדשים. האחד בעל ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 256 כ"ס, השני V6 כפול מגדשים בנפח 3.3 ליטר עם 370 כ"ס. בשוק האירופאי הוצע גם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר (200 כ"ס). תיבת שמונה הילוכים אוטומטית העבירה את הכוח לאחור או כאופציה במנוע החזק לכל הגלגלים.
ביצועים גרסת GT מיצבו אותה כמכונית המהירה ביותר של קיה, 4.9 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש, 270 קמ"ש מרביים. גרסת זו גם קיבלה כציוד תקני בולמי זעזועים אדפטיביים, מערכת בלימה של ברמבו (340-350 מ"מ לפנים-אחור) ודיפרנציאל מוגבל החלקה – פריט ייחודי בקטגוריה.
על מנת לוודא שהאיכויות הדינמיות יהיו ברמה שתאפשר התמודדות עם מיטב מותגי היוקרה האירופים, ביצעה קיה ניסויי נהיגה מפרכים, כולל 480 הקפות (כ-10,000 ק"מ) במסלול נורבורגרינג שבגרמניה, לכל אחת מהגרסאות.
3 צפייה בגלריה
קיה סטינגר
קיה סטינגר
(צילום: רונן טופלברג)
מה אנחנו חושבים: עוד כשהוצגה הסטינגר, ברור היה כי משימתה אינה פשוטה. שכן למרות מפגן יכולת סופר מרשים, עם יכולת דינמית גבוהה, קיה עמדה בפני משימה כמעט בלתי אפשרית: לשכנע לקוחות לשלם סכום של דגמי יוקרה על מכונית עם סמל עממית. האם מדובר בכישלון? מבחינת כמות מכירות בוודאי. מבחינת תדמיתית, ממש לא.
אין ספק של-EV6 החשמלית שתתפוס את מקומה כספינת הדגל של המותג יהיה קל יותר מבחינה מסחרית. עד כמה היא תהיה מהנה לנהיגה? שאלה טובה.