בקצרה:
  • ג'וגר יהיה היברידי ראשון לדאצ'יה
  • עם 140 כ"ס מהמנוע המוכר של רנו
  • יגיע לישראל ברבעון השני של 2023
היברידי ראשון: הג'וגר יהיה הרכב הראשון של דאצ'יה לקבל מערכת הנעה היברידית. מדובר ביחידה המוכרת של רנו, המשלב מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר (90 כ"ס) עם מנוע חשמלי (50 כ"ס) עם תפוקה משולבת של 140 כ"ס. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים עם ארבעה יחסי העברה למנוע הבנזין ושניים למנוע החשמלי, עם גלגלי שיניים ישרים (ללא סינכרו) וללא מצמדים. מעבר בין יחסי העברה מתבצע באמצעות מנוע חשמלי נוסף המשמשת גם כמתנע וגנרטור.
לדברי היצרנית, מערכת ההנעה מאפשרת שימוש בכוח החשמל ל-80% מהנסיעות העירוניות תוך הפחתה של 40% מצריכת הדלק. נתוני ביצועים טרם פורסמו, למעט טווח הנסיעה שעומד על 900 ק"מ.
לשבעה נוסעים בזול: נזכיר כי הג'וגר הוצג לפני כשנה, ולמעשה החליף שלושה דגמים אחרים של דאצ'יה – את הלוגאן MCV (משפחתית סטיישן), לודג'י (מיניוואן 7 מקומות) וגם את הדוקר (גרסה מסחרית). ולמרות שעד כה הוצע רק עם מנוע בנזין צנוע ותיבת הילוכים ידנית, הוא זכה להצלחה אדירה באירופה עם יותר מ-80 אלף יחידות שנמכרו בשנת השיווק הראשונה.
הגרסה ההיברידית תשמור על תא נוסעים עם שורת מושבים שלישית ומקום לשבעה נוסעים. סביבת הנהג עודכנה עם צג לוח מחוונים דיגיטלי ("7) והגה בעיצוב חדש, בעוד מסך המגע נותר ללא שינוי ("8).
מה אנחנו חושבים: מיניוואנים קומפקטיים כבר לא קיימים בשוק הרכב כאן, אחרי הפסקת ייצור סיטרואן C4 ספייסטורר, כשאת מקומם תפסו רכבי פנאי עם מקום לשבעה. למרות שהג'וגר שנחת כאן לפני חצי שנה נכנס לוואקום הזה עם מחיר שובר שוק של 105 אלף שקל, הוא התקשה להצליח בגלל שהוצע רק עם תיבת הילוכים ידנית.
להתווספות הגרסה ההיברידית עם תיבה אוטומטית יש פוטנציאל לשנות את המצב ולהפוך אותו לאחד מרבי המכר של המותג, ייתכן אפילו של שוק הרכב. זה תלוי בעיקר בתג המחיר שתצמיד לו היבואנית ובכמות הייצור שתוכל לקבל.