בקצרה:
  • מתיחת פנים לספינת הדגל של אודי
  • העיצוב התעדכן קלות, המנועים כמעט ללא שינוי
  • לא ברור מתי תגיע לישראל
ארבע שנים לאחר שנחשף הדור הרביעי של אודי A8, הגיעה הזמן למתיחת פנים. מותג היוקרה הגרמני חושף כעת את הגרסה המעודכנת של מכונית היוקרה בגרסה רגילה, בתצורת מרכב מוארך וגם את ה-S8 הספורטיבית. מתי היא צפויה להגיע? בצ'מפיון לא יודעים לומר.
העיצוב החיצוני שמר על הקווים המוכרים של ה-A8 אך כעת עם גימור חדש לסבכה ופגוש קדמי מעודכן. יש גם חישוקים חדשים ומאחור פגוש שונה. עיצוב תא הנוסעים וסביבת הנהג נותר דומה אך המסכים חדשים ומערכת השמע משודרגת. גרסת ה-S זוכה להשחרת הגימור בחוץ והפגוש האחורי כולל ארבע יציאות מפלט ומסיט אוויר צנוע.
היצע יחידות הנעה כמעט ולא השתנה, והוא כולל כבעבר מנוע 3.0 ליטרים עם 340 כ"ס, מנוע 4.0 ליטרים עם 460 כ"ס ומנוע בנפח זהה בגרסת ה-S8 אך עם הספק שמטפס ל-571 כ"ס. בנוסף תוצע גרסה היברידית-נטענת, שהוצגה כבר לפני כשנתיים אך עד כה לא הגיע לישראל - עם מנוע ה-3.0 ליטרים, מנוע חשמלי נוסף והספק משולב שטיפס כעת ל-462 כ"ס (449 כ"ס לפני העדכון). סוללה גדלה מ-14.1 ל-17.9 קוט"ש, אך טווח הנסיעה לא פורסם. כל הגרסאות מצוידות בהנעה כפולה ובתיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
אודי מציגה במקביל גם את A8 L Horch, דגם סופר-יוקרתי חדש המיועד בשלב זה לשוק הסיני בלבד, ונתפס כמענה לדגמי מאייבך של מרצדס. מלבד מושבים שונים ומפוארים יותר ואפשרויות התאמה אישית מגוונות, מציעה ה-A8 אולטרה-משודרגת גם מרחב פנים עצום, הודות לתוספת של 13 ס"מ לאורך הכללי בהשוואה לגרסה הארוכה ביותר של ה-A8 הרגילה.

לעמוד אודי A8 בקטלוג iCar