בקצרה:
- ה-MG5 נבדקה במבחן התחמקות ממכשול
- הצטיינה עם צמיגי מישלין, עברה בקושי עם צמיגי מקסיס
- עדיין לא ברור אילו צמיגים ישווקו איתה בישראל
האייל הצפוני: המגזין השוודי Teknikens Värld נחשב לאחד המוערכים בתקשורת הרכב העולמית, ומבצע באופן קבוע מבחני בטיחות דינמית הכוללים תמרון המכונה "האייל הצפוני" (Moose, האחראי לתאונות רבות בסקנדינביה), ומדמה מצב חירום שבו יש להתחמק ממכשול בעזרת סדרת תמרונים חדים.
לתהודה עולמית ראשונה זכה לאחר חשיפת הכשל התכנוני במרצדס A קלאס הראשונה, שכמעט והתהפכה במהלך המבחן שערכו לה ב-1997. בעקבות תוצאות המבחן ביצעה בה היצרנית שינויים מיידיים. גם בעת האחרונה זכה לפרסום כשחשף את בעיות היציבות ממנה סובלים דגמים היברידיים נטענים וגם חשמליים מלאים כתוצאה מתוספת המשקל הדרמטית לה אחראיות הסוללות הכבדות.
לפני כחודש ביצעו השבדים מבחן דומה ל-MG5, החשמלית סטיישן-משפחתית ששיווקה בישראל יתחיל בקרוב, והיא סיימה אותו עם תוצאה מעולה. את התמרון הצליחה לבצע במהירות 80 קמ"ש, תוצאה סופר מרשימה וגבוהה למשל מזו שהשיגה טסלה מודל 3. זאת למרות שבשונה מהחשמלית האמריקאית, הסינית מבוססת על פלטפורמה מוסבת של דגם בנזין. אבל כעת מפרסמים אנשי המגזין מבחן בטיחות נוסף ל-MG5, עם תוצאה נמוכה יותר ומהירות מרבית של 72 קמ"ש לתמרון. הסיבה: הצמיגים.
צרפת מול טיוואן: חשוב להדגיש כי מבחינת המגזין לא מדובר בכישלון, שכן 72 קמ"ש הוא רף המהירות הנדרש כדי לקבל ציון 'עובר'. הסיבה לפער היא העובדה שה-MG5 משווקת עם אפשרות בחירה בין שני יצרני צמיגים כציוד תקני, כמקובל בתעשייה.
לצמיגים מידה זהה כמובן (215/50R17) אבל במקרה הראשון מדובר במישלן הצרפתית (פרימסי 3), ואילו במקרה השני אלה צמיגי מקסיס הטייוואנית מסדרת פרימטרה 5. לדברי המגזין, "הפערים בין המכוניות היו גדולים עד כדי כך שהתחושה הייתה כאילו מדובר בשתי מכוניות שונות. עם צמיגי מקסיס האיזון של המכונית נעלם, עם רמת אחיזה משתנה שקיימת וברגע נעלמת, הופכת את הנהיגה במצב זה לקשה הרבה יותר ופוגעת ברמת הבטיחות".
פנינו ללובינסקי, יבואנית MG, כדי לברר באילו צמיגים מצוידת ה-MG5 המשווקת כאן, אך מלאי המכוניות הראשון טרם נחת ולכן לא ניתן היה לקבל תשובה על כך.
מה אנחנו חושבים: המבחן שערכו השבדים מביא למודעות הציבור בצורה מוחשית וממשית את הקשר בין סוג ואיכות הצמיג לרמת הבטיחות של המכונית. ראוי לזכור כי המעבר של תעשיית הרכב להנעה חשמלית מייצר אתגר רב ליצרניות הצמיגים, שכן ברכב חשמלי הם נדרשים לעמוד בעומסים גבוהים בהרבה מבעידן הבנזין. הפערים בין היצרניות גדלים כך, גם כאשר מדובר במותג שמאושר להתקנה. אין ספק שב-MG יבחנו את התוצאות בעיון ואולי גם יקבלו החלטות רלוונטיות. חשבו על כך בפעם הבאה aבה תחליפו צמיגים.