בקצרה:
  • לקוחות מרצדס יוכלו ליהנות משירות חניה אוטונומי מלא
  • שימוש מסחרי ראשון בנהיגה אוטונומית מדרגה 4
  • בהמשך יופעל השירות בחניונים נוספים ברחבי העולם
עוד צעד בדרך לאוטונומיה: מרצדס תהיה יצרנית רכב ראשונה לשווק מכוניות עם יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 4, בה לא נדרש נהג או תפעול - גם לא מרחוק - של ההגה ומערכות הרכב השונות. בפועל, הנהיגה במקרה כזה ממוחשבת לחלוטין ובעתיד ינועו כל בשלב ראשון כלי רכב שייעודם תחבורה ציבורית במסלול מוכר מראש, ללא הגה או דוושות תפעול.
לשם עדיין לא הגענו, למעט במספר לא קטן של ניסויים ברחבי העולם (לרבות ישראל), וגם האישור למרצדס מוגבל לשירות חניה אוטונומית בחניון נמל התעופה של שטוטגרט, גרמניה. השירות יתבסס על מצלמות הרכב ומצלמות נוספות וחיישנים שיותקנו בתוך החניון, אשר אושר לשימוש על-ידי הרשות הפדרלית לתחבורה של גרמניה. את מערכות החישה פיתחה עבור הפרויקט חברת בוש.
נציין כי כבר לפני כשלוש שנים הפעילו שתי החברות מערכת דומה לחניה אוטונומית במוזיאון מרצדס בשטוטגרט, אך אז הופעל השירות באמצעות כלי רכב יעודיים שעברו הסבה לנהיגה אוטונומית. כעת יפתח השירות לשימוש מסחרי עבור לקוחות מרצדס מדגמי S קלאס ו-EQS, בדגמים שירדו מפס הייצור מאז חודש יולי האחרון ובמערכת ההפעלה שלהם הותקנה תוכנת Intelligent Park Pilot 2.
כך זה יעבוד: הנהגים שיגיעו לנמל התעופה יוכלו להזמין מראש את השירות באמצעות אפליקציה, יגיעו לנקודת המוצא ומשם יישלח הרכב עצמאית אל מקום חניה פנוי. נתיב הנסיעה של הרכב בדרכו לחניה יכלול מעבר בין הקומות השונות של החניון תוך זיהוי מכשולים אפשריים. כאשר יחזור בעל הרכב לחניון תתבצע הפעולה בכיוון ההפוך. בשנים הבאות מתכננת בוש לפרוס מערכות דומות בכמה מאות חניונים ברחבי העולם.
מה אנחנו חושבים: היום בו נגיע לעבודה ברכב אוטונומי פרטי ונוכל לשבת בחלקו האחורי לפגישת עבודה בזמן שהוא משייט על הכביש המהיר, מתמרן בפקקי תנועה בכניסה לכרך ומתנהל בביטחה ברחובות צפופים עד מקום החניה, עדיין רחוק. שכן תחבורה אוטונומית מלאה תהיה שמורה בשלב ראשון - שאינו נמצא עדיין מעבר לפינה - לרכב ציבורי בלבד.
אבל היכולת האוטונומית שזמינה כיום יכולה בהחלט לפשט את החיים לנהג ולהסיר ממנו את האחריות בחלק מהמצבים - למשל בנהיגה בפקקים או בכניסה לחניונים צפופים. המערכת החדשה של בוש ומרצדס אולי לא תשנה את עולם התחבורה כפי שאנו מכירים אותו, אבל היא בהחלט תהפוך את החיים לקצת יותר קלים ונוחים.