בקצרה:
  • מאזדה CX-60 חדש מציג פלטפורמה מודרנית
  • הנעה אחורית, 6 צילינדרים חדשים והיברידי-נטען
  • צפוי לנחות כאן רק בתחילת שנת 2023
לכיוון הפרימיום: מאזדה עובדת כבר שנים ארוכות על מהלך שנועד להפוך אותה מיצרנית עממית למותג יוקרה. חשבון פשוט של יכולת יצור מוגבלת מחד ושאיפה להגדיל רווחים מאידך. ה-CX-60 אמנם אינו הדגם הראשון של המותג שאמור למשוך לכיוון הפרמיום, אבל הוא בהחלט רכב פנאי חדש למותג, שינסה להתמודד עם רכבי פנאי כמו אודי Q5, ב.מ.וו X3 וג'נסיס GV70.
את הבסיס מעניקה פלטפורמת הנעה אחורית חדשה שתשמש בעתיד שלושה דגמי פנאי נוספים. הוא אגב ארוך (474.5 ס"מ) ממתחריו הגרמניים: 3.5 ס"מ יותר מ-X3, ו-6 ס"מ יותר מ-Q5 ועם בסיס גלגלים (287 ס"מ) נדיב בסנטימטר מב.מ.וו וב-5 ס"מ מאודי.
מנועים חדשים: מערכות ההנעה איתם הוא יוצע חדשות לחלוטין ופותחו על ידי מאזדה עצמה. יש היברידי-נטען שמשלב בין מנוע 2.5 ליטר בנזין (190 כ"ס) עם מנוע חשמלי (136 כ"ס) והספק משולב של 327 כ"ס. הוא מחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות, 0.3 שניות פחות מהמתחרים הגרמניים. מצברי 17.8 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום של 62 ק"מ.
בנוסף יוצעו גם מנועי שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר (בנזין מוגדש) או 3.3 ליטר (טורבו-דיזל), גם כאן עם תיבות שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. נתוני תפוקה וביצועים טרם פורסמו.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני אינו פורץ דרך ומוכר בדגמי היצרנית העדכניים. תא הנוסעים אמור להיות מהודר מהמקובל במאזדה, עם בורר הילוכים אלקטרוני ולוח מחוונים דיגיטלי לראשונה ביצרנית, עם מסך מגע נשלט חוגה - כל אחד בגודל "12.3.
מה אנחנו חושבים: עם ה-CX-60 מאזדה עושה צעד גדול שכן לראשונה מזה שנים רבות היא מציגה פלטפורמה ומערכות הנעה חדשות. אבל כשינחת כאן בתחילת השנה, הוא יעמוד בפני אתגר אדיר. שכן תג המחיר המוצמד לו בבריטניה דומה למתחריו הגרמניים, ובארץ הוא צפוי לכן לעלות בין 350 ל-400 אלף שקלים, יקר משמעותית מכל דגם ששיווקה כאן היבואנית עד כה.
הוא גם מחדש עבור מאזדה, אבל ללא גרסה חשמלית הוא קצת מפספס את הטרנד שבעוד שנה יהיה ללא ספק משמעותי הרבה יותר. מבחינה זו הוא נראה קצת כמו חדשות האתמול עם תג מחיר יומרני. עם תנאים כאלה, קשה לנו לראות כיצד יצליח.