בשבעת החודשים הראשונים של 2021 עלו על כבישי ישראל 13,564 אופנועים וקטנועים, ואם לא יחול שיבוש ממש משמעותי בהמשך השנה בדמות סגר ארוך למשל, נראה שאנחנו בדרך לשנת השיא של כל הזמנים במכירת דו-גלגלי בישראל. לא באמת מפתיע לאור עומסי התנועה הבלתי נסבלים ונטישה חלקית לפחות של התחבורה הציבורית בגלל חשש מהידבקות בקורונה (או שירות כושל). כך עולה מדיווחי חטיבת יבואני הרכב הדו-גלגלי באיגוד לשכות המסחר.
התוצאה היא זינוק מעניין בשני קצותיו של השוק הדו-גלגלי: קטנועים שימושיים מחד, אופנועים יקרים מאידך. וקשה אמנם להתנבא לגבי חמשת החודשים הנותרים של 2021, אך למרות הירידה השנתית המוכרת בחודשים נובמבר ודצמבר, השנה צפוי סך הכלים החדשים לחצות את רף 20 אלף המסירות בשנה. כ-1,500 כלים יותר מהשיא הקודם שנקבע ב-2017.
כדאי לציין כי הזינוק במכירות אינו אחיד לרוחב כל המותגים. שכן מול הונדה שמסרה עד עתה 1,877 קטנועים ואופנועים (יותר מהנתון השנתי של השנתיים האחרונות), הארלי דווידסון ואינדיאן, שני מותגים אמריקאיים ייחודיים, אינם מתרוממים כלל השנה.
את טבלת המותגים הישראלית מובילה כרגיל סאניאנג (מבית מטרו) עם 3,019 מסירות (4,681 בכל 2020) לפני ימאהה שרשמה גידול מרשים וכבר מתקרבת לנתון השנתי של 2019 למשל (2,587 כלים השנה, 2,825 בכל 2019).
קימקו השלישית בטבלה מסרה עד עתה 2,011 קטנועים. ק.ט.מ נחלשה מעט אך עדיין צפויה לפחות להשוות את נתוני 2020 (669, כ-1,000 אשתקד). את חמשת המקומות הבאים בטבלה תופסות קאוואסאקי (602 מסירות), פיאג'ו (388), סוזוקי (285) ב.מ.וו. (280) והוסקוורנה (269).
מכירות ינואר-יולי 2021
- סאניאנג - 3,019
- ימאהה - 2,587
- קימקו - 2,011
- הונדה - 1,877
- ק.ט.מ - 669
- קאוואסאקי - 602
- פיאג'ו - 388
- סוזוקי - 285
- ב.מ.וו. - 280
- הוסקוורנה - 269
- דאלים - 196
- בנלי - 138
- בטא - 131
- דוקאטי - 110