קשה להאמין אך טסלה לא מאפשרת לנכי צה"ל ולנכי ביטוח לאומי הזכאים להנחה במסי הקנייה, לקבל אותם ברכישת מכונית חשמלית מהחברה. בישראל יש כ-30 אלף זכאים לרכישת רכב ב'הלוואה עומדת' מביטוח לאומי, ועוד כמה עשרות אלפי נכי צה"ל שזכאים לסיוע דומה בעת רכישה. גובה הסיוע משתנה בהתאם לאחוזי הנכות והפגיעה של הנכה, ויכול לנוע בדרך כלל בין כ-20 ל-60 אלף שקל.
נכה הזכאי להנחה במס מקבל על כך אישור שמנפיקים שני הגופים, ומגיש אותו ליבואן הרכב בעת הרכישה. היבואן פונה בתורו לביטוח לאומי ולמשרד הביטחון, מקבל מהם את חלקם בתשלום, וגובה מהנכה את שאר העלות. זו פרקטיקה מוכרת היטב לכל יבואן רכב בישראל, בין היתר מכיוון שהנכים נחשבים כקהל מבוקש בקרב יבואני הרכב, כמי שמחליפים את רכבם בקביעות אחת לשלוש שנים וחצי במקרה של נכי ביטוח לאומי, ואחת לארבע שנים במקרה של נכי צה"ל. ובזכות הפטור החלקי או המלא ממס, רוכשים דגמים שאינם מהזולים במבחר.
מתחילת השנה מסרה טסלה בארץ יותר מ-4,700 דגמי מודל 3, שזוכים לביקוש על רקע עלויות האחזקה הנמוכות של חשמליות, והמודעות הגוברת להשפעת מנועי השריפה הפנימית על יצירת משבר האקלים. הדגם הבסיסי של מודל 3 והנמכר ביותר שלה, שמחירו החל מעתה - ולמרות הצניחה בשער הדולר - עומד על 201 אלף שקלים (לאחר התייקרות נוספת של כ-9,000 שקלים), כולל לפי דיווחי החברה מיסים בסך 56 אלף שקל.
טסלה אף החלה בימים האחרונים למכור גרסה משופרת של מודל הבסיסי, עם סוללה חדשה, המאריכה את טווח הנסיעה הרשמי מ-448 ק"מ ל-491 ק"מ, שיפור של כ-10%, תוך האטה קלה בתאוצה הזריזה עדיין מ-0 ל-100 קמ"ש, מ-5.6 שניות עד כה ל-6.1 שניות כעת. המחיר דומה.
אולם יצרנית הרכב החשמלי שהחלה רשמית למכור בישראל מכוניות בחודש פברואר האחרון ישירות, לאחר תקופת התארגנות של כשנה ורבע, עדיין לא מאפשרת לנכים לקבל דרכה את ההנחה. החברה מקבלת הזמנות רק דרך אתר האינטרנט שלה, ללא אנשי מכירות, ועובדת עם מנגנון רזה בכוח אדם לעומת יבואני הרכב.
בגלל סירובה של טסלה לטפל בעצמה בתשלום המס, פיתח משרד הביטחון בחודשים האחרונים נוהל מיוחד: נכה צה"ל שרוכש טסלה, משלם לחברה את מחירה המלא, ומשרד הביטחון מחזיר לו את החלק של המס שהוא זכאי לקבל ממנו.
מטסלה נמסר בתגובה כי "אנחנו עובדים כעת מול הרשויות כדי לאפשר את נוהל תשלום המיסים המיוחדים עבור לקוחותינו. הדבר יזכה לפתרון בקרוב מאוד".
ועוד פרט קטן: אתמול הכריזה טסלה אירופה כי הולנד תהיה המדינה הראשונה שבה יפתחו תחנות הטעינה המהירה שלה, הסופרצ'רג'רס, לכל דגמי החשמליות, ולא רק כאלה מתוצרתה. 10 מיקומים יפתחו בינתיים לשימוש כל הנהגים כפיילוט. מטסלה נמסר כי אין עדיין עדכון למועד שבו יבוצע מהלך כזה ברשת הטעינה הישראלית שלה.