בקצרה:
  • פורד מוסטנג חדשה הוצגה, בפעם השביעית בהיסטוריה
  • והיא עדיין עם מנועי בנזין, ורק אופציה לתיבה ידנית
  • תשווק לצד מוסטנג מאך-e החשמלית
ושוב אתכם: כמעט 60 שנה לאחר שהוצגה לראשונה, חושפת פורד דור חדש למוסטנג, מהמכוניות המפורסמות ביותר של היצרנית האמריקאית. בכך היא מוציאה לגמלאות את המוסטנג הקודמת, ששירתה במשך תשע שנים. עדיין עם בחירה בין מרכב קופה לקבריולה עם גג נפתח, עיצוב שהוא אבולוציה שרירית לדור היוצא, בעיקר בגרסאות GT עם כונסי אוויר גדולים יותר בחזית ועל מכסה המנוע.
אך השדרוג העיקרי הוא בסביבת הנהג, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.4) ומסך מגע ענק ("13.2) צמודים והסרת חלק ניכר מהמתגים. פורד תציע את כל מערכות הבטיחות המוכרות שלה, לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
עדיין על בנזין: המוסטנג נשארה נאמנה, כנראה בפעם האחרונה בהיסטוריה, למנועי בנזין (שניים מהם) ללא סיוע חשמלי. שניהם עברו בירושה מהדגם היוצא, "אקו-בוסט" עם ארבעה צילינדרים ומגדש בנפח 2.3 ליטר, V8 אטסמופרי בנפח 5.0 ליטר המכונה "קיוטי". שניהם עם שינויים ועדכונים שנועדו לשפר במעט את התפוקה וצריכת הדלק, אם כי פורד לא פרסמה נתונים. שניהם יחוברו לתיבת שישה הילוכים ידנית (של גטראג) או 10 הילוכים אוטומטית. ההנעה אחורית, כמובן.
המוסטנג מבוססת על פלטפורמת הדגם היוצא עם ממדים דומים, בעוד שינויים בוצעו בגיאומטריית המיתלים, עם כיול שונה לקפיצים ולבולמי הזעזועים ומערכת הגה חדשה האמורה לשפר את החדות והתחושה. פורד תציע גם חבילת 'ביצועים' הכוללת מוט גישור בין בתי הבולמים מלפנים, דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור (טורסן), בולמי זעזועים אדפטיביים, בלמים גדולים יותר (355-390 מ"מ לפנים אחור) ומושבי רקארו עם תמיכה משופרת.
תהיה מעתה גם גרסת ביצועים חדשה בשם Dark Horse עם הספק גבוה במעט של כ-500 כ"ס ממנוע V8 ותיבת שישה הילוכים ידנית שונה (של טראק) עם בורר הילוכים מטיטניום, או אוטומטית עם יחסי העברה שונים במעט והעברות מהירות יותר מהדגמים הרגילים. יש גם מסיט אוויר בחזית וספוילר גדול בקצה דלת תא המטען המייצרים - כך פורד - את כוח הצמדה הגדול ביותר בהיסטוריה של הדגם. ותהיה גם אופציה לצמיגי פירלי טרופאו דביקים במיוחד על חישוקי קרבון.
עוד ברשימת האבזור הלא-פוליטיקלי-קורקטי: הנעת הרכב באמצעות שלט עם העלאת סל"ד המנוע בתוכנית קבועה מראש יחד עם צליל ייחודי ממערכת הפליטה האקטיבית. בלם החניה אלקטרוני אמנם, אבל הוא מסוגל לנעול את הגלגלים האחוריים בדומה לידית מכאנית לצרכי דריפט.
מה אנחנו חושבים: מוסטנג היא מכונית שאי אפשר שלא לאהוב, בעיקר בגלל ההיסטוריה והמורשת העשירה ופחות הודות לחידושים טכנולוגיים פורצי דרך. לאחר שרבות וטובות זנחו את ההנעה הקלאסית, היא בכל זאת מצליחה לשמור על ייחוד, ומציעה עדיין מגוון גרסאות לכל אחד ולכל כיס. החל ממחפשי פוזה ורומנטיקה, וכלה במכורים לביצועים, כולל אלה הנשבעים לתיבה ידנית ומצמד רגלי. זו אמנם הפעם האחרונה שזה קורה, אבל בכל זאת, שאפו.