בקצרה:
  • ב.מ.וו מעדכנת את רכב הפנאי הגדול
  • עם מערכת היברידית קלה שמוצמדת לבנזין ודיזל
  • ינחת כאן ברבעון האחרון של השנה
העיקר הבולטות: ב.מ.וו חושפת מתיחת פנים ל-X7, רכב הפנאי הגדול ביותר שלה והתשובה למתחרים וותיקים כמו מרצדס GLS, קאדילק אסקלייד וגם ג'יפ ווגוניר החדש, שלוש וחצי שנים לאחר השקתו הראשונה. השינוי הבולט ביותר הוא לחרטום, עם יחידות תאורה מפוצלות, דומות לאלו של ה-i7 החשמלית שתוצג בשבוע הבא. יש גם אפשרות לתאורה פנימית לסבכת הכליות הענקית, פנסים אחוריים שונים ואופציה לחישוקי ענק ("23).
גם סביבת הנהג עודכנה, עם גרפיקה שונה ללוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3), מסך מגע ענק ("14.9 לעומת "12.3) והחלפת בורר הילוכים בגימור קריסטל במתג זעיר. כבעבר ניתן יהיה לבחור בין ספסל לשלושה בשורת המושבים השניה, או צמד מושבי קפטן.
המנוע דומה, השם שונה: כל המנועים עברו בירושה מהדגם היוצא, אבל עם תוספת מערכת היברידית קלה (48V) האמורה לסייע בצמצום צריכת הדלק ופליטת המזהמים ועם תמסורת זהה (שמונה הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה-קבועה). במפתיע, ב.מ.וו ממתגת את הגרסה הבכירה M60 במקום M50 בעבר, למרות שהמנוע - V8 כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטר – נותר ללא שינוי לרבות נתוני תפוקה זהים (530 כ"ס).
דווקא מנועי שישה צילינדרים בנזין (40i) ודיזל (40d) שממותגים באופן זהה לדגם היוצא, הם אלו שזכו לתוספת כוח קלה – 380 כ"ס במקרה של הבנזין (47+) ו-352 כ"ס במקרה של הדיזל (12+). מערכת היברידית-נטענת משובחת המוצעת ב-X5 ובסדרה 7, לא עשתה דרכה גם לרכב הפנאי הגדול.
מערך המיתלים נותר ללא שינוי, עם קפיצי אוויר בכל ארבע הפינות, בעוד הגרסה הבכירה תקבל כציוד תקני גם דפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, היגוי אחורי אקטיבי ומוטות מייצבים אקטיביים.
מה אנחנו חושבים: ב.מ.וו היא אחת מיצרניות הרכב המוערכות בתעשייה, אבל בשנים האחרונות נדמה שהיא עסוקה יותר במיתוג ופחות בתוכן, והעדכון שעבר ה-X7 הוא דוגמה טובה לכך. הוא משדרג בעיקר את הנוכחות שגם כך לא הייתה מנקודות החולשה של הרכב הענק עם חרטום חדש וחישוקי ענק. אבל מערכת ההנעה החשובה נותרה ללא שינוי מהותי, ועדיין אין מערכת הנעה היברידית מתבקשת. ה-i7 שתוצג בעוד שבוע היא הבשורה האמיתית.