בקצרה:
  • חטיבת הביצועים של ניסאן השביחה את ה-Z
  • עם יותר כוח, ושדרוג מערכות מכאניות
  • שיווק מקומי? עוד לא ברור
ביצועים מיפן: ניסמו, חטיבת הביצועים של ניסאן, המקבילה ל-M של ב.מ.וו או AMG של מרצדס, חושפת פרומו לגרסת קצה של ה-Z, המתמודדת מטעמה במתחרות כמו טויוטה סופרה ופורד מוסטנג. בסרטון שפרסמה נראה כריס פורסברג, נהג המרוצים של החברה ושלוש פעמים אלוף סבב הפורמולה-דריפט, מדגים את ביצועי המכונית במסלול סגור, סוג של תשובה לסדרת הסרטונים שמפרסמת פורד עם ווהאן גיטין ג'וניור (פעמיים אלוף פורמולה דריפט) במוסטנג.
מה אנחנו יודעים: ניסאן לא ממפרסמת כל פרטים אודות השינויים שעברה ה-Z ניסמו, אבל ניתן לשער שמנוע V6 כפול מגדשים יחלץ יותר מ-400 הכ"ס שהוא מפיק בגרסה הרגילה. המכונית בסרטון מצוידת בתיבת 9 הילוכים אוטומטית ועוד לא ברור האם ניסאן תציע בניסמו גם תיבת שישה הילוכים ידנית כמו ב-Z הרגילה.
שינויים נוספים שהיא צפויה לקבל הם מיתלים קשיחים יותר, בלמים משודרגים וגם צמיגי דנלופ ספורט מקס רייס 2, דביקים יותר מהברידג'סטון פוטנזה S007 בדגם הרגיל. מבחינה עיצובית היא נבדלת ב"נוצות קרב" כמקובל, לרבות מסיטי אוויר סביב למרכב, חישוקים שונים, ובתא הנוסעים יש מושבים עם תמיכה משופרת והגה ספורט.
מה אנחנו חושבים: המעבר של תעשיית הרכב להנעה חשמלית מביא לצמצום משמעותי של היצע דגמי קופה ספורטיביים במתכון הקלאסי של מנוע מלפנים והנעה מאחור. ונראה שדווקא היצרניות היפניות – טויוטה, סובארו וניסאן - ישמרו אותו יותר מכולן. ה-Z החדשה ממשיכה שושלת של יותר מיובל שנים למכונית האייקונית ביותר של ניסאן, הנחשבת כיום לאחת הנחשקות באולם התצוגה שלה.
עד כמה גרסת ניסמו תעלה את הרף, עוד מוקדם לדעת. אבל אם להתבסס על השדרוג שהביאה חטיבת הביצועים ל-370Z ניסמו הקודמת בהשוואה ל-370Z הרגילה, יש בהחלט למה לצפות.