בקצרה:
  • החשמלית השניה של לוטוס תהיה סדאן משפחתית
  • על בסיס האלטרה, עם ביצועים וטווח נסיעה משופרים
  • חשיפה רשמית עוד השנה
מול פורשה: לוטוס תציג בקרוב חשמלית נוספת, במרכב סדאן עם 4 דלתות, שבדומה לפולסטר 5 תנסה להיות תשובה לפורשה טייקן. עבור לוטוס מדובר בחשמלית שניה, אחרי האלטרה שנחשף לפני כשנה, עם היצע שצפוי לכלול ארבעה דגמים ב-2026, כולם ייוצרו במפעל חדש בווהאן, סין. היא גם תהיה מכונית סדאן ראשונה עבור היצרנית מאז הקרלטון ששווקה בתחילת שנות התשעים והייתה באותן שנים התשובה לב.מ.וו M5.
מה אנחנו יודעים: היצרנית לא מפרסמת כל מידע אודות הדגם החדש, המכונה במסדרונות החברה Type 133, אבל תמונות ריגול שפורסמו ברשת חושפות כי עיצוב החרטום צפוי להיות דומה לרכב הפנאי, עם פרופיל המזכיר קופה ארבע דלתות.
2 צפייה בגלריה
לוטוס קרלטון
לוטוס קרלטון
לוטוס קרלטון. הייתה בתחילת שנות התשעים התשובה הבריטית לב.מ.וו M5
היא תתבסס על פלטפורמת EPA (ר"ת Electric Premium Architecture) הייעודית לרכב חשמלי המשותפת לאלטרה, ותעשה שימוש באלומיניום וחלקי מרכב מקרבון על מנת לייצר קשיחות מבנית גבוהה ומשקל עצמי נמוך ככל הניתן. גם שאר המערכות המכאניות יגיעו מרכב הפנאי כמו מיתלי אוויר אדפטיביים עם מוטות מייצבים אקטיביים, היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים ובלמים קרמיים.
גם מערכת ההנעה צפויה להיות דומה, עם צמד מנועים חשמליים בהספק 603 כ"ס בגרסת הבסיס או 905 כ"ס בגרסה הבכירה, עם זינוק ל-100 קמ"ש שצפוי להיות מהיר במעט מברכב הפנאי (4.5 שניות לגרסת הבסיס, 2.95 שניות לבכירה). בשני המקרים עם מצברים בקיבולת 112 קוט"ש ובמתח גבוה (800V) שיאפשר שימוש בעמדות טעינה אולטרה מהירות (350 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% בתוך 20 דקות. טווח הנסיעה צפוי להיות גדול יותר מבאלטרה (490 עד 600 ק"מ) הודות למקדם גרר נמוך יותר.
מה אנחנו חושבים: לוטוס נחשבת לאחת היצרניות המוערכות בתעשיית הרכב, בעיקר בזכות יכולת דינמית יוצאת דופן שאפיינה את כל דגמיה, אבל היא התקשתה לתרגם את האיכויות הללו להצלחה מסחרית בדומה לפורשה למשל.
תחת בעלת הבית הסינית ג'ילי נראה שלוטוס עשויה להפוך בעתיד לשחקנית משמעותית בשוק הרכב, עם שילוב מערכות הנעה חשמליות בתצורות מרכב שימושיות יותר שיאפשרו לה נוכחות בקטגוריות פופולאריות בהן לא הייתה מעולם. אם היא תצליח לשמר את האיכויות הדינמיות המפורסמות והייחודיות שלה, הצלחתה מובטחת.