בקצרה:
- שברולט קורבט סטינגריי C8 תשווק כאן בקופה או עם גג נפתח
- חבילת הביצועים Z51 תוצע כסטנדרט, המחיר יתחיל ב-779 אלף שקל
- גרסאות יקרות יותר צפויות להצטרף בעתיד
התעוררות מאוחרת: מכונית הספורט האיקונית של שברולט, שהגיעה כבר לארץ במספרים מרשימים במסגרת ערוצי הייבוא האישי והמקביל, הגיעה סוף סוף גם בייבוא סדיר, כשנתיים לאחר שאמורה הייתה לנחות כאן. בשלב זה תשווק כאן בגרסת סטינגריי הקלאסית ובתצורת קופה או קבריולה, אך גרסאות ZO6 הביצועיסטית (670 כ"ס) וה-E-Ray ההיברידית - שתיהן יקרות משמעותית - עשויות להצטרף בעתיד.
מחיר של הקופה עומד בישראל על 779 אלף שקלים (עבור הבודקים: 284 אלף שקלים אחרי מיסוי בקליפורניה, ארה"ב, למשל) ואילו גרסת הגג הנפתח תעלה 851 אלף שקלים. הקורבט מאיצה ל-96 קמ"ש (60 מייל-שעה) בתוך 2.9 שניות בלבד, בדרך למהירות מירבית של 296 קמ"ש.
הסטינגריי מהדור השמיני (C8) מצוידת במנוע של קודמתה, אך לראשונה בתולדות הדגם עבר המנוע למיקום מרכזי, מאחורי הנהג והנוסע שלצידו. V8 בנזין אטמוספרי בנפח 6.2 ליטרים, עם הספק של 490 כ"ס ומומנט של 64.2 קג"מ. תיבת ההילוכים היא כפולת מצמדים עם 8 יחסי העברה, וההנעה היא אחורית כמובן.
במוד קרבי: הקורבט תוצע כאן כסטנדרט עם חבילת הביצועים Z51, הכוללת בולמי זעזועים אדפטיביים, דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה, מערכת קירור מנוע משודרגת ויחס העברה סופי מקוצר. בנוסף כוללת החבילה גם צמיגי מישלן פיילוט ספורט 4S במידה 245/35R19 מלפנים ו-305/30R20 מאחור, בלמי ברמבו עם קאליפר 4 בוכנות ודיסק בקוטר 345 מ"מ מלפנים ו-350 מ"מ מאחור וכן כפתור Z על גלגל ההגה המאפשר התאמה אישית של כיול המתלים, ההיגוי, מפת המנוע והצליל.
רמת הגימור שנבחרה ה-2LT, הכוללת מסך מגע בגודל "8 עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי (האחרונה גם בחיבור אלחוטי), לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12, תצוגה עילית, טעינה אלחוטית לסלולארי, מערכת שמע מתוצרת Bose עם 14 רמקולים, מושבי ספורט עם כוונון חשמלי, חימום ואוורור ומערכת להקלטת הנהיגה במסלול לטובת ניתוח הביצועים.
מפרט הבטיחות כולל 4 כריות אוויר, ניטור שטחים מתים והתרעת תנועה חוצה מאחור, אך היעדרן של מערכות בטיחות אקטיביות מחייב את היבואנית להוסיף לרכב גם מערכת התרעה בהתקנה מקומית.
מה אנחנו חושבים: רוחות של שינוי עוברות על יבואנית שברולט. אחרי שנים של התמקדות בדגמים עממיים, נאלצה היבואנית להיפרד מרבי המכר שלה - בתחילה סוניק וקרוז, ולאחרונה גם מהספארק. את מקומם באולם התצוגה המקומי תפסו דגמים נחשקים הרבה יותר, כאלו שאמנם לא מסוגלים להחזיק את המותג מבחינת מספרי המכירות אך בהחלט משמשים כמקדמי תדמית מוצלחים.
ואחרי שלפני שנתיים הגיעו ארצה גרסאות ה-SS וה-ZL1 של הקאמרו, ובשנה שעברה הצטרף גם שברולט קולורדו בגרסת ה-ZR2 הקרבית, מגיעה לכאן סוף סוף גם השברולט הנחשקת מכולן: הקורבט.
עבור הקהל הישראלי לא מדובר בבשורה משמעותית שכן יש לא מעט כמותה על הכביש, אך עבור היבואנית מדובר בהחלט בציון דרך חשוב. ואם בזכות היבוא הסדיר נזכה לראות עוד קורבטים על כבישי ישראל, גם אנחנו יכולים להיות מרוצים.