פעם, וכנראה רק מעטים הקוראים שזוכרים, ניצב מותג הרכב הגרמני אופל בצמרת המכירות באירופה. ראש בראש מול דגמי פולקסווגן בשוק הביתי, בקרב עז מול פיז'ו-סיטרואן ורנו בצרפת, ובוודאי עם התאום ווקסהול באנגליה. עם דגמי ליבה מיתולוגיים דוגמת הקאדט והאסקונה אבל גם המונזה, מנטה וקומודור, קורסה וסנאטור.
זה היה פעם. ומה שעוד היה זה ניסיונה של אופל לחקות את פולקסווגן (ופיז'ו) ולמתג בנפרד גרסאות ספורטיביות של סופר-מיני ומשפחתיות. המתחרים הלכו על GTI? אופל בחרה ב-GSI וכמו במקרה של הגולף וה-205, האות i היא החשובה כאן. שכן היא מסמלת שינוי מוטורי דרמטי - הזרקת דלק במקום מאיידים ושיפור ניצולת המנוע לטובת כוח נוסף וביצועים משופרים. ה-GS אגב מתייחס ל-Grand Sport.
3 צפייה בגלריה
 מנטה - תחזור כ-GSe
 מנטה - תחזור כ-GSe
מנטה - תחזור כ-GSe
אז בעבר אופל שיווקה בחלק מדגמיה גם גרסאות סופר-מאובזרות וספורטיביות עם ביצועים שהשתוו ולעיתים אף עלו על המתחרות. וגם עכשיו היא עומדת לעשות את זה, לפחות מתכננת. היצרנית, היום כבר לא תחת חסות GM האמריקאית אלא חברה של כבוד בקונצרן סטלנטיס עמוס המותגים (חלק מהחצי הצרפתי-דומיננטי שבו), תפסיק תוך כחמש שנים לשווק מכוניות עם מנועי בעירה פנימית באירופה, ומכינה כבר את הקרקע לקראת חזרת גרסאות מושכות עין ורוכשים, אבל חשמליות לגמרי כמובן.
3 צפייה בגלריה
עתיק, ישן ועתיד
עתיק, ישן ועתיד
עתיק, ישן ועתיד
עוד לפני כן, כבר ב-2024, לא ישווק אף דגם של אופל ללא עזרה חשמלית כלשהי להנעה, מלאה או חלקית. והמיתוג GSe יוצמד בהתאם לדגמים הרלוונטיים, עם הבהרה שלא מדובר עוד בהזרקה, אלא דווקא בהזרמה, "תת-מותג ספורטיבי שיושק בתקופה הקרובה", מבטיחים שם.
ראוי בהקשר זה להזכיר את ההפתעה שהכינה אופל לפני למעלה משנה בדמות אב טיפוס למנטה חשמלית, מי שעושה שימוש במכונית הספורטיבית מסוגננת של אופל בעבר, אבל עם יחידת הנעה נטולת זיהום. היא כמובן לא הייתה מוכנה לייצור סדרתי, אבל יש להניח שכעת התקדם הפרויקט באופן ניכר, ולא נופתע אם נגלה אותה ממש בקרוב כסדרתית לחלוטין.
3 צפייה בגלריה
אופל מנטה GSe
אופל מנטה GSe
אופל מנטה GSe - הלוואי
יש להניח שהעיצוב יהיה דומה במידה רבה לאב הטיפוס, אבל מעניין מאוד יהיה לגלות אם אופל אכן שמרה על רעיון תיבת ההילוכים הידנית (ארבעה הילוכים) שמחוברת למנוע חשמלי. אין לנו גם ספק שהסוללה בה תהיה גדולה יותר מ-31 הקוט"ש שהעניקה טווח צנוע במיוחד ברכב התצוגה ההוא. גם ההספק המרבי יהיה גבוה מ-147 כ"ס שעיטרו את דף הנתונים ההוא.