בקצרה:
  • הטנדר של מיצובישי עובר השבחה למרוצי שטח
  • יתחרה באליפות קרוס קאנטרי אסיה
  • ייצור סדרתי לכביש הציבורי? לא ברור
מורשת יפנית: ראלי ארט היא חטיבת המרוצים המפוארת של מיצובישי, זו שבעבר הביאה ליצרנית היפנית לא פחות מ-12 ניצחונות מהדקאר, יותר מכל יצרנית אחרת בקטגוריית הרכבים וגם ארבע אליפויות עולם ב-WRC עם טומי מאקינן מאחורי ההגה. בעבר גם הייתה אחראית על גרסאות הקצה ללאנסר EVO, אבל מאז הופסק הייצור שלה. במקביל, מיצובישי הפסיקה להתחרות במרוצים, ולכן השם של החטיבה המפוארת כבר זמן רב לא היה בכותרות.
כעת מודיעה ראלי ארט על השתתפות רשמית באליפות אסיה במרוצי שטח, עם גרסה משופרת על בסיס הטנדר L200 טריטון. מי שאחראי על פיתוח טנדר המרוצים ועל ניהול הקבוצה הוא לא אחר מהירושי מסואוקה, בעבר נהג קבוצת מיצובישי בראלי דקאר שגם זכה פעמיים במקום הראשון במרוץ השטח הקשה בעולם, ב-2002 וב-2003.
טנדר אקשן: כבסיס משמש הטריטון הרגיל, אבל הוא מקבל קפיצים ובולמי זעזועים משודרגים המאפשרים מרווח גחון גדול יותר וספיגה טובה יותר של שיבושים, בעוד שעל הקשר לקרקע אחראים צמיגי שטח של יוקוהמה המולבשים על חישוקים שונים. יש גם שנורקל המאפשר כניסת אוויר נקי יותר למנוע וגם צליחת מעברי מים, התקני גרירה ייעודיים מלפנים ומאחור לטובת חילוץ, והתקן לצמד גלגלים רזרביים בארגז.
תא הנוסעים כולל ציוד בטיחות תקני למרוצים לרבות מושבים, חגורות, הגה וכמובן כלוב בטיחות. מיצובישי לא מציינת האם גם המנוע זכה לשדרוג כלשהו.
מה אנחנו חושבים: גרסאות קצה לטנדרים הפכו לאחרונה פופולריים מאי פעם. לא רק פורד F150 ראפטור או ראם TRX האימתניים לשוק האמריקני, אלא גם גרסאות משודרגות לדגמים גלובליים כמו פורד ריינג'ר ראפטור או טויוטה היילקס GR. התשובה של מיצובישי לשני המתחרים הישירים עשויה להיות סופר מעניינת אם תחליט היצרנית היפנית גם להציג גרסה לכביש הציבורי. ועל הדרך גם יסייע לניעור האפרוריות שדבקה ביצרנית היפנית בשנים האחרונות.