בקצרה:
  • פורד מעבירה גם את הריינג'ר החדש במכון כושר
  • יצטרף בעתיד ל-F150 והברונקו המשודרגים
  • במפתיע, הוא צפוי להגיע גם אלינו
1 צפייה בגלריה
פורד ריינג'ר ראפטור
פורד ריינג'ר ראפטור
(צילום: ranger6g)
טנדר אקשן: פורד הייתה ראשונה להציג את רעיון הטנדר עם יכולת של רכב למירוצי שטח. בתחילה עם ה-F150 שהפך למפלצת כוחנית לאחר ביקור ארוך בחטיבת הביצועים של היצרנית, לאחר מכן הוצע גם הריינג'ר הקודם ובקרוב גם הברונקו יקבל גרסה דומה.
פורד ריינג'ר ראפטור הקודם בתצוגת תכלית
כעת מתפרסמות באתר ranger6g תמונות ראשונות של גרסת ראפטור לדור העדכני של הריינג'ר, שהושק רשמית אך לפני חודש וחצי, בניסויי נהיגה באריזונה, ארה"ב. הריינג'ר הרגיל צפוי לנחות כאן לקראת סוף השנה, וגרסת ראפטור עשויה לנחות כאן לאחר מכן.
מה אנחנו יודעים: הוא יצוייד במנוע V6 בנזין כפול-מגדשים בנפח 2.7 ליטר המוכר של פורד, שיהיה חזק משמעותית מהריינג'ר ראפטור היוצא שבחרטומו הוצב מנוע טווין-טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר. החיבור יהיה לתיבת עשרה הילוכים אוטומטית, ותיבת העברה המאפשרת הנעה אחורית לכביש, כפולה קבועה עם העברת כוח לפנים כשנדרש לכביש רטוב והילוך כוח.
כבעבר, מערך המיתלים יכלול קפיצי סליל במקום עלים מאחור ובולמי זעזועים של פוקס בכל פינה לטובת שיכוך יעיל במהירות גבוהה. מהתמונות ניתן להבחין כי לקשר עם הקרקע אחראים צמיגי BFGoodrich AT KO2 במידה "33.
מה אנחנו חושבים: טנדרים עם יכולת דומה לרכבי מירוצי שטח הפכו לסופר נחשקים בארה"ב, עם מעמד ייחודי לרכבים מסוגם שהוגדרו עד אז כנטולי הילה. וכיום, יותר מעשור לאחר שפורד ייסדה את הקטגוריה, גם קרייזלר, שברולט ואפילו טויוטה משווקות גרסאות כאלה לטנדרים שלהם.
הריינג'ר ראפטור הקודם היה טנדר ראשון מחוץ לצפון אמריקה להיות נחשק ומבוקש, למרות תג-מחיר גבוה משמעותית מגרסאות הבסיס. ואם החדש ישמר את היכולת הגבוהה של קודמו, הוא צפוי לשמור את מעמדו בקלות, בעיקר בגלל היעדר מתחרים ישירים כעת.