מותו של ברק חורי בן ה-12 שנדרס ביום הכיפורים בידי נהג שיכור בעת שרכב על אופניו הוביל למהלך שנועד להגביר דרמטית את הענישה הכלכלית על נהגים שיכורים, ולהרתיע אותם מלהתיישב מאחורי ההגה.
2 צפייה בגלריה
ערן אזולאי בהארכת מעצר
ערן אזולאי בהארכת מעצר
ערן אזולאי בהארכת מעצר
(צילום: מוטי קמחי )
בעקבות דיונים בין ח"כ בועז טופורובסקי מ"מ יו"ר הקואליציה וד"ר משה ברקת הממונה על רשות שוק ההון והביטוח, מגבשת הרשות הוראה חדשה לחברות הביטוח. נהג שבגופו יימצאו לאחר תאונה שיעורי אלכוהול גבוהים - טרם נקבע אם פי 2 או 3 ממה שמתיר החוק - לא יזכה לפיצוי מחברת הביטוח על הנזקים למכוניתו, שיכולים להגיע עד אובדן גמור של המכונית בשווי מאות אלפי שקלים. בכל מקרה תפצה חברת הביטוח על נזקים לרכבים אחרים, ולא תהיה פגיעה במימון הטיפול הרפואי בנפגעי התאונה, כולל הנהג השיכור.
בשנים 2018-2019 חילקה המשטרה 14,557 דו"חות לנהגים שיכורים, אך לא הצליחה למנוע מערן אזולאי להתיישב שתוי מאחורי ההגה, לנהוג במהירות גבוהה בכביש 4 שבו הילכו ביום הכיפורים הולכי רגל ורוכבי אופניים, ולפגוע למוות בחורי ז"ל. מתחילת השנה נהרגו בכבישי ישראל 49 נהגים צעירים שעל פי משטרת ישראל מהווים קבוצת יעד עיקרית שנוהגת תחת השפעת משקאות חריפים.
ברשות שוק ההון מצפים לסיים את הדיונים בהוראה החדשה עד אמצע 2022, ואז לעדכן את חברות הביטוח בשינוי. הצעד אינו מחייב אישור של שר האוצר או הכנסת, ונמצא בסמכות הממונה על רשות שוק ההון. "השינוי בכיסוי הביטוחי יסייע ביצירת הרתעה אל מול פורעי חוק המסכנים חיי אדם בכבישי ישראל", אמר אתמול טופורובסקי. "נהגים הנוסעים תחת השפעת אלכוהול משולים לאזרחים שיכורים המסתובבים חופשי ויורים ללא הכרה באקדח ועל כן עלינו למנוע מהם לרצוח חפים משפע. כולי תקווה כי החרגת הכיסוי הביטוחי ימנע מקרים דומים כמו המוות הנורא של ברק חורי".
ב-22 בנובמבר יקיימו "ידיעות אחרונות" ו-ynet ועידת תחבורה שתעסוק בפתרונות לפקקים. את הוועידה תפתח שרת התחבורה מרב מיכאלי. ישתתפו בה בכירי משרד התחבורה, מומחי כלכלה ותשתיות, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, לארה פארן, מנכ"לית ארגון 15 דקות לשיפור התחבורה בישראל, עו"ד משה שמעוני, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל ועוד נשות ואנשי מפתח בתחום הרכב, התחבורה והתנועה בישראל. הוועידה תועבר בשידור חי ב-ynet.