ממחר (ד', 1.1), עם כניסתה של השנה החדשה, תגביר עיריית תל אביב כמובטח את אכיפת חוקי הרכיבה על קורקינטים חשמלי-שיתופי. בין היתר תיאכף ביתר שאת חובת הצמדת לוחית זיהוי ייעודית לכל הקורקינטים השיתופיים בתל אביב, כמו גם את חובת הצבת כלים ברובע 5 בעיר (מדרום לרחוב בוגרשוב) רק ב"תאי חניה" ייעודיים.
בעירייה הזכירו כי יופעלו כל האמצעים האפשריים "לתפיסה וסילוק כלים שיתופיים אשר ימצאו ללא מספר זיהוי ברחבי העיר", ומבקשים מהציבור לדווח על עבירות של רוכבי קורקינטים מזוהים באמצעות צילום ושליחה באפליקציית מוקד 106 העירוני. התמונות שיכללו נקודת ציון גיאוגרפית וחתימת זמן, יועברו לחברות תוך 24 שעות והן יהיו האחראיות להטלת סנקציות על שוכר הכלי.
רוכבים שיתועדו על מדרכות בניגוד לחוק צפויים לסנקציות על-ידי החברות בהתאם לדרישת העירייה, במסגרתן יקבלו אזהרה בפעם הראשונה שיתועדו, ייחסמו למשך חודשיים נמהשירות בפעם השניה ולמשך שנה בפעם שלישית. החל מסוף חודש ינואר תקבל הערייה דו"ח חודשי בנוגע לטיפול במקרים אלה, לדרישתה. תוך חצי שנה מהיום - זמן המוגדר בעירייה כ"התארגנות" לרכישה והתקנה - נדרשות החברות השונות להתקין על הכלים גם קסדה כתנאי לקבלת רישיון הפעלה.
בנוסף מרחיבה העירייה את האזורים בהם נאסרת חניית קורקינטים חשמליים מחוץ ל-220 תאי חניה ייעודיים שסומנו ברובע 3, ו-180 שסומנו ברובע 5. ברבעים אלה, כך אומרים בעירייה, לא יאפשרו החברות לסיים נסיעה ו"לנעול" את הכלים.
במהלך השנה החולפת חילקה העיריה לדבריה מעל 21 אלף דו"חות לרוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים שרכבו בניגוד לחוק. בנוסף החרימה העירייה במהלך שבעת החודשים האחרונים 14 אלף כלים שיתופיים שהועמדו במרחב הציבורי בניגוד לכללים.