תחנות הרכבת הסגורות בלילות ובימי שישי יופעלו מחדש. החל ממוצאי שבת (29.2) תחודש פעילות תחנות מודיעין-מרכז, פאתי מודיעין, נתב"ג, תל אביב השלום ותל אביב סבידור מרכז בימי שישי ושבתות. כך מודיעה רכב ישראל. המשמעות היא שרכבות בקו באר שבע-לוד (דרך להבים רהט, קריית גת, קריית מלאכי יואב, מזכרת בתיה) יתחילו ויסיימו את נסיעתן מכיוון דרום בתחנת תל אביב סבידור מרכז כבעבר, במקום בתחנת לוד כפי שהיה בחודש האחרון.
1 צפייה בגלריה
(צילום: רועי צוקרמן)
רכבות בקו הנגב המערבי (באר שבע-אשקלון-ראשל"צ משה דיין-רעננה) יתחילו ויסיימו את נסיעתן מכיוון דרום בתחנת ת"א סבידור מרכז, במקום בתחנת תל אביב ההגנה כפי שהיה בחודש האחרון ומכיוון צפון מזרח בתחנת בני ברק. רכבות בקו מודיעין-נתב"ג-תל אביב סבידור מרכז אשר לא הופעלו בחודשים האחרונים יופעלו שוב בהתאם ללו"ז בימי שישי בלבד.
רכבות הלילה הישירות בין באר שבע ויישובי הדרום לנתב"ג המופעלות מדי לילה מכיוון דרום (מבאר שבע דרך תחנות אופקים, נתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד עד הלום, רחובות, לוד, נתב"ג ות"א ההגנה), יופעלו באופן מלא בהתאם ללו"ז ומסלולן יוארך עד לתחנת ת"א סבידור מרכז, במקום עד תחנת ת"א ההגנה.
על אף השיפור במתן השירות הרכבתי, לנוסעי הרכבות מכיוון צפון בכל הקווים אין בשורות, ורכבות הלילה מנהריה דרך תחנות עכו, קריית מוצקין, חיפה, בנימינה, חדרה מערב, נתניה -
יופעלו בהתאם למתכונת של השבועות האחרונים, ויתחילו ויסיימו את נסיעתן בתחנת הרצליה. בין תחנות הרצליה, בני ברק ות"א סבידור מרכז תמשיך הרכבת להפעיל לרשות הנוסעים מערך היסעים חינמי, בשעות וימי העבודות.
רכבת ישראל הודיעה כי עבור הנוסעים בימי שישי, בדגש על החיילים החוזרים מבסיסי הדרום, תמשיך רכבת ישראל להפעיל רכבות תגבור במסלול עוקף תל אביב, בין תחנות לוד ועכו, בשני הכיוונים. לפי הודעת הרכבת, רכבות אלה מייתרות במקרים רבים את הצורך בהחלפה מרכבת להיסעים, ועוצרות בתחנות לוד, ראש העין צפון, הוד השרון סוקולוב, בית יהושע, נתניה, חדרה מערב, קיסריה פרדס חנה, בנימינה, כל תחנות חיפה, מרכזית המפרץ, קריית חיים, קריית מוצקין ועכו.
על השיפור היחסי בתנועת הרכבות בלילות אמצע שבוע ובימי שישי פורסם לראשונה ב-ynet, אך גם הפעם רכבת ישראל מסרבת למסור את תאריך היעד לסיום עבודות אלו. לדברי גורמים ברכבת ישראל, שיבושים בתנועת הרכבות בעקבות פרוייקט חשמול הרכבת יימשכו ב-5 השנים הקרובות לפחות.
השיבושים בתנועת הרכבות בלילות ובסופי השבוע הם השלכה של פרויקט הדגל של החברה לחשמול קו המסילות, בפיגור עצום אחרי מדינות מפותחות רבות שבהן כבר לא נוסעות כלל רכבות המונעות באמצעות דיזל. סיום עבודות החשמול של 80 אחוז מהרשת הרכבתית נקבע תחילה לשנת 2021 אך הרכבת רחוקה מאוד מסיום הפרויקט וגורמים ברכבת מעריכים שעבודות החשמול יימשכו לפחות ב-5 השנים הקרובות . במרץ 2017 אמורה הייתה להיות רכבת חשמלית מירושלים ועד לתחנת הרצליה, אלא שהפרויקט התעכב ורק החל מדצמבר 2019 נוסעות רכבות חשמליות לבירה מתחנת תל אביב ההגנה בלבד, כשנוסעים המעוניינים להגיע לעיר מיעדים אחרים נאלצים להחליף רכבת.
על כן, עבודות החישמול תמשכנה, מבלי שהרכבת מפרסמת תאריך יעד לסיום העבודות, בתוואי המסילה שבין תחנת ת"א סבידור מרכז לתחנות הרצליה ובני ברק. ברכבת מסבירים זאת בכך שעבודות החישמול בציר איילון מאתגרות באופן ייחודי, בשל היעדר תשתית מסילה מספקת, הביקושים הרבים לנסיעה ברכבת, ואופיו ההנדסי של תוואי המסילות, הצמודות לנחל איילון ולכביש נתיבי איילון.