שירות התחבורה הציבורית באבל דן, שמפעילות בתל אביב, רמת גן וגבעתיים חברת דן ו-VIA, יוסיף 20 מיניבוסי מרצדס ספרינטר ל-100 שהוא כבר מפעיל. המהלך, שיושלם עד ספטמבר, כולל הרחבת אזור הפעילות של השירות לצפון יפו ולדרום תל אביב. המהלך מגיע לאחר שמשרד התחבורה שינה את שיטת התשלום לחברה, לתשלום לפי מספר הנוסעים ולא לפי אורך הנסיעות. בבאבל אומרים כי הגדלת צי המיניבוסים ישפר את רמת השירות ויקצר את זמני ההמתנה לאיסוף.
השירות, שהאריך לאחרונה את הפעילות עד חצות בכל יום ועד 1 בלילה בלילות חמישי, מדווח על הסעת 6,000 נוסעים בימי חמישי, ויותר מ-5,000 ביום בממוצע. לפי החלטת משרד התחבורה הוא אינו פעיל בשבת.
"אני מאמין שהגדלת הצי ואיזור הפעילות יקרבו אותנו ל-10,000 נוסעים ביום", אומר איתי רוגטקה, מנהל שירות באבל דן. "מאז היציאה מהסגר השלישי אנחנו רואים גידול רצוף במספר הנוסעים, שאני מאמין שימשך. אנחנו רואים גידול בביקושים גם בשעות השפל וגם בשעות השיא, והרכבים מלאים יותר מבעבר".
כיום מועסקים בשירות כ-200 נהגים והוא צפוי לגייס כ-40 נהגים נוספים, בעיקר נהגי מוניות שהחליטו לפרוש מהתחום בגלל קשיי הפרנסה ונהגי חברות הסעות, תחום שספג פגיעה קשה עקב עצירת הגעת התיירים בקורונה. התשלום הבסיסי לנהגים הוא 40 שקל לשעה, לפני תוספות תנאים סוציאליים ועל עבודה במשמרות מפוצלות ובערבים, כאשר שכר חודשי לנהגים במשרה מלאה עומד על יותר מ-9,000 שקל לחודש.
באבל נועד להיות שירות משלים לקווי האוטובוס הקבועים ולרכבת, ולנוע במסלולים לא קבועים, אלא לפי קביעת תוכנת השליטה של המערכת, בהתחשב בהזמנות הנסיעה, יעדי הנוסעים ברכב ועומסי תנועה. מאז מרץ שונו תעריפי הנסיעה בשירות ובמקום 12 שקל בשעות השפל ו-15 שקל בשעות השיא, משלמים הנוסעים תעריף קבוע לאורך כל היום: 10 שקלים עבור 2 הק"מ הראשונים, כדי לעודד שימוש בשירות לנסיעות קצרות, ושקל על כל קילומטר נוסף עד לתקרה של 18 שקלים לנסיעות למרחק 10 ק"מ ומעלה.