- התחבורה הציבורית חוזרת לפעילות מלאה אך רק עד 22:00 וב-50% תפוסה
- הרכבת לא תפעל בשישי ומוצ"ש ותחנות מרכזיות לא ייפתחו כלל
- החלטה ראשונית התקבלה בשבוע שעבר אך לא התבצעה עקב זגזוג בהחלטות
משרד התחבורה הודיע כי בהמשך להחלטת קבינט הקורונה על הסרת מגבלות שהוטלו במהלך הסגר, התחבורה הציבורית שבה לפעילות מלאה עד לשעה 22:00 בלילה, ובמוצאי שבת היא תפעל עד חצות. על-פי ההודעה, החל מהיום (יום שני) שבים לפעול קווי השירות מתל אביב לנתב"ג, וקווי השירות אל המקומות הקדושים, בהם הכותל המערבי, קבר רחל, קבר שמואל, הר הזיתים והר מירון. בסוף השבוע יחזרו לפעילות מלאה גם אוטובוסים בינעירוניים, שפעילותם בסופי שבוע הופסקה בתקופת הסגר.
עם זאת, במשרד הדגישו כי קווי אוטובוסים המסיעים תלמידים למוסדות החינוך וקווי אקדמיה לא יפעלו עד לחזרה ללימודים. הרכבת תפעל בימים ראשון עד חמישי בלבד, ללא סופי שבוע. תחנות הרכבת בנתב"ג, ירושלים (מלחה), רעננה (מערב ודרום), הוד השרון (סוקולוב) וכפר סבא (נורדאו), לא יפתחו בשלב זה. בערים האדומות פעילות התחבורה הציבורית תמשיך לפעול במתכונת שפעלה בימי הסגר.
האוטובוסים, מוניות השירות, הרכבת הקלה ורכבת ישראל, יפעלו בימים ראשון עד חמישי עד לשעה 22:00 בלילה, בתפוסה מוגבלת של עד 50%. נסיעה ברכבת ישראל תתאפשר רק באמצעות הזמנת שובר נסיעה מראש.
ביקורת ציבורית נרחבת נמתחה על שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב כשהחליטה לצמצם את פעילות התחבורה הציבורית בסגר ונרשמו עומסים כבדים. בעקבות הלחצים והפרסומים בנושא, בין היתר גם ב-ynet, הורתה השרה בשבוע שעבר על חזרה לפעילות כמעט מלאה אך למשרד לקחו ימים לביצוע וזאת משום שבעקבות הזגזוג בהחלטות, נהגים רבים הוצאו לחל"ת ולא ניתן היה להביא לתגבור ברמה מספקת.
מה אנחנו חושבים: במקומות רבים בעולם הגבילו אמנם את שעות פעילות התחבורה הציבורית, אבל לא הונהגה פרקטיקה של צמצום תדירות וקווים כה אגרסיבית כמו בישראל, החלטה שהביאה לצפיפות רבה באוטובוסים והגבירה את הסיכון לתחלואה. להיפך, בתקופה זו ובפרט לאחר היציאה מהסגר, על משרד התחבורה לא להסתפק בשירות הרגיל אלא דווקא לתגברו כדי לשמור על ההנחיות בשגרת קורונה.