האם חברת הקורקינטים השיתופיים בירד מצאה את הדרך להפוך את השימוש בכלים לבטוח יותר? מיולי יוכלו משתמשי הכלים אותם היא משכירה בתל אביב ופריז לנווט את דרכם באמצעות אפליקציית Bird Maps, המבוססת על טכנולוגיה של Trailze הישראלית. מדובר באפליקציית ניווט ליעד ייעודית לרוכבים, שתעניק עדיפות בבחירת המסלול לשימוש בשבילי אופניים ובכבישים שהוגדרו לה כבטוחים יותר, ותסייע להרחיק אותם מהמדרכות.
האפליקציה אף תנווט את הרוכבים לחניית הקורקינטים הייעודית הקרובה ביותר ליעדם, כך שיוכלו לחנות במהירות ובקלות. בבירד מבטיחים כי המערכת תעודכן באופן שוטף בשבילים החדשים שעיריית תל אביב מסמנת, ותיקח בחשבון שבילי אופניים חדשים מיד עם השקתם.
השקת האפליקציה נועדה להעניק לבירד יתרון בתחרות בינה לחברות השכרת קורקינטים חשמליים אחרות, אשר חזרו כמו בירד לפעילות מלאה וזוכות לטענתן לביקושים ערים מצד תושבים ומבקרים בתל אביב, לרבות אלה החוששים להשתמש בתחבורה הציבורית העמוסה.
"עם היציאה ממשבר הקורונה והחזרה לשגרה אנו רואים עלייה מבורכת בבניית שבילי אופניים, כמו גם עלייה עצומה במספר הרוכבים החוזרים לנסוע בקורקינטים השיתופיים בכל שעות היממה", אמר יניב ריבלין, מנכ"ל בירד ישראל.
טריילז הוקמה ב-2014 בידי רונן ביתן, חובב רכיבות שטח באופניים ובעל ניסיון של 15 שנה בתחום הניווט, בחברות כמו דסטיניטור, איתוראן GPS ו-NDRIVE הפורטוגלית, שם כיהן כסמנכ"ל המוצר והשיווק העולמי. "אנחנו רוצים להפוך את הרכיבה לאופציה הקלה והבטוחה ביותר למשתמשי בירד בישראל ובעולם", אמר ביתן.