זה סגר זה? בזמן הסגר השלישי ירד השימוש בתחבורה הציבורית בארץ רק ב-42%, לעומת ירידה של עד 92% בסגר הראשון ו-67% בסגר השני. זאת ועוד: מנתוני מוביט, שפועלת גם בעשרות ערים מרכזיות ברחבי העולם, עולה כי בערים מרכזיות במערב ירד בשבוע האחרון השימוש בתח"צ בשיעור גבוה מהרבה מאשר בישראל: בסן פרנסיסקו נרשמה ירידה בשיעור של 74%, במינכן של 71%, בלונדון וברומא של 67%.
שלושה שבועות אחרי השקת חמש אפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית בישראל, עולה שהשימוש בהן בקרב אזרחים ותיקים - 8.5% מהמשתמשים בהן, מעט פחות מחלקם באוכלוסיה העומד על 11% - גבוה מההערכות הראשוניות. 70% מהמתקפים הינם מבוגרים מעל גיל 21 ו-10.5% הינם סטודנטים. 7.1% בני נוער - נתון נמוך יחסית שככל הנראה נובע מסגירת מוסדות החינוך.
השימוש בשירות בולט בעיקר במטרופולינים תל-אביב, ירושלים וחיפה, ואחריהם באר-שבע. מרבית התיקופים מתבצעים באוטובוסים של דן ואגד, ואחריהן חברות מטרופולין, קווים ואפיקים. עם זאת, גם באזורי הפריפריה, בערים כמו עפולה, נצרת, טבריה, אשדוד וקריית גת, ישנה התעוררות בשימוש בשירות החדש. זאת לאחר השינויים בתעריפי האפליקציות שהובילה שרת התחבורה מירי רגב, עיכבו את השקתן, אבל הביאו לתמחור דומה לשימוש בהן לעומת הרב קו.
האופציה לשלם על נסיעה באמצעות אפליקציה זמינה כעת באוטובוסים בלבד ובהמשך, בסוף הרבעון הראשון של 2021, תתאפשר גם ברכבת ישראל ובכרמלית. בעתיד ייתכן שיתווספו לשירות אמצעי תחבורה ציבורית נוספים.