קורקינטים שיתופיים בתל אביב, גם לאנשים עם מוגבלויות. ל-ynet נודע כי עיריית תל אביב בוחנת לחייב את חברות הקורקינטים השיתופיים להציב ברחובות העיר גם קורקינטים המוגדרים "קלנועית קלה" ואשר מיועדים למעוניינים בכלי שיתופי אך מוגבלים בהליכה. "זהו צעד נוסף בקידום השוויון כלפי אוכלוסייה עם מוגבלות במרחב הציבורי", אמר יו"ר הקואליציה בעירייה, גל שרעבי דמאיו אשר העלה לסדר הצעה ברוח זו בישיבת המועצה הנערכת הערב (יום ב').
2 צפייה בגלריה
לא תל אביב, כן סנטה מוניקה
לא תל אביב, כן סנטה מוניקה
לא תל אביב, כן סנטה מוניקה
על פי ההצעה, העירייה תחייב את מפעילי חברות השכרת הקורקינטים השיתופיים להוסיף כלים המאפשרים ישיבה בעת נסיעה. "זו הזדמנות לאפשר גם לאנשים עם מוגבלות לקחת חלק במהפכה התחבורתית בעיר תל אביב-יפו. מדובר לא רק בשיוויון שירותים עבור אוכלוסייה זו, אלא בשינוי חברתי ממש. בדרך זו תהיה נוכחות של אנשים עם מוגבלויות במרחב הציבורי, וכך גם תרד חומת הבושה, הרתיעה והניכור", אמר שרעבי דמאיו.
2 צפייה בגלריה
לא תל אביב, כן קייזרחראכט
לא תל אביב, כן קייזרחראכט
לא תל אביב, כן קייזרחראכט
ועדת התחבורה של עיריית תל אביב-יפו צפויה לדון בהצעה ולבחון במקביל את האפשרויות לשלב כלי תחבורה נוסף בעל מהירות נמוכה שיקבל היתר לנוע על המדרכה. "אני מתחייב לעשות כל שביכולתי על מנת להוביל לשוויון כלפי אנשים עם מוגבלויות הן בשירותים שהעירייה נותנת והן במרחב הציבורי. זו חובתנו המוסרית כחברה וחובתי המוסרית כשליח ציבור", אמר עוד.
בחברת בירד, מהוותיקות בתחום, אמרו ל-ynet בתגובה כי "חברת bird שחוללה את מהפכת הקורקינטים השיתופיים בישראל ובעולם, שואפת כל העת להעניק שרותים חדשניים ומתקדמים למגוון רחב של אוכלוסיות. החברה תשמח להתייחס לסוגייה לכשתתגבש תוכנית מפורטת ע"י העירייה".