במסגרת המאבק באלימות בתחבורה הציבורית, פקחי מטרופולין יישאו מצלמות גוף. המאבק המתמשך באלימות כלפי עובדי התחבורה הציבורית קיבל הבוקר (ג׳) חיזוק מכיוון מעט לא צפוי. ההסתדרות חתמה על הסכם קיבוצי מיוחד ותקדימי עם חברת מטרופולין, שמטרתו להגן על הפקחים והנהגים וליצור הרתעה, במסגרתו הם יצוידו במצלמת גוף. במקרה ובו המצלמה תתעד פגיעה בנהג או במפקח, התיעוד יועבר לטיפול המשטרה. המצלמה תופעל עם העלייה לאוטובוס ותכובה רק לאחר ירידתו.
1 צפייה בגלריה
נהג אוטובוס העיר לנוסע והותקף
נהג אוטובוס העיר לנוסע והותקף
נהג אוטובוס העיר לנוסע והותקף
בחתימת ההסכם היו מעורבים יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מנהל ארצי חטיבה עובדי תחבורה ציבורית באיגוד עובדי התחבורה, דורון עזרא, יו"ר הוועד הארצי של עובדי המנהל במטרופולין, רפי גיגי, עו"ד מוריה גליק ממשרד עו"ד אלעד מורג ועו"ד יפעת ארינובסקי ממשרד יונתן פסי.
לדברי אדרי, "זהו עוד צעד חשוב בבניית המיגון וההרתעה מול אלימות כנגד נהגים ופקחים בתחבורה הציבורית. יידע כל תוקף שהוא מתועד והראיות שיתועדו כנגדו יהיו בעלות משקל קריטי בבתי המשפט".
על רקע זאת הגיע לידי ynet מסמך שנערך על ידי איגוד הנהגים בההסתדרות החדשה, לפיו ב-2021 הגיעו לבתי חולים ברחבי הארץ 293 נפגעי טראומה כתוצאה מהיפגעות באוטובוס. בכל המקרים אלה נפגעים במהלך נסיעה באוטובוס כולל כתוצאה מתאונת דרכים. מרבית הנפגעים (154) נפגעו בשל עצירת פתע של הכלי, כאשר 44% מתוכם נצרכו לקבל טיפול רפואי בשל פגיעות קשות ובינוניות.
לשם השוואה בשנת 2017 דווחו 251 מקרי טראומה כתוצאה מהפגעות באוטובוס כאשר מספר הנפגעים קשה ואנוש עלה מ-19 לפני חמש שנים ל-40 בשנה שעברה, עלייה של כ-180%.
באיגוד הנהגים בהסתדרות החדשה מזכירים מהלכים שגובשו והוגשו על ידי ארגון נהגי התחבורה הציבורית לרשות בשנה החולפת, למשל הקמת מחיצת הפרדה, דרישה ומעקב אחר ביצוע הדרכות, איסור התניית לוח זמנים קשוח וקבוע מראש בקווי השירות. בנייר גם מפורסמות המלצות הארגון בהן הגבלת מקום העמידה למרכז האוטובוס או חלקו האחורי בלבד, הדרכת הנהגים לסכנות של נפילת נוסעים, ריווח לוח זמני הנסיעות ועוד.