אתרי המכירות ברשת יממנו את הנסיעה הבאה שלכם בתחבורה ציבורית, אם תרכשו בזמן הנסיעה את מוצריהם. משתמשי אפליקציית התשלום בתחבורה הציבורית רב פס של הופאון (HopOn) יוכלו לבצע דרכה רכישות באתרי קניות מהארץ ומחו"ל, ויקבלו בתמורה קרדיט לתשלום על נסיעות בתחבורה ציבורית ושיתופית בשווי 5% מהרכישות. כך למשל, כדי לנסוע חינם בתוך העיר (6 שקלים) תצטרכו לרכוש מוצרים ב-120 שקל. ניתן יהיה להשתמש בקרדיט גם לתשלום עבור שכירת קורקינטים של יאנגו-ווינד או שירות באבל. הטכנולוגיה המאפשרת זאת היא של חברת Enroute של היזם אביב פרנקל, לשעבר עיתונאי ערוץ 10.

לדברי מפעילי המיזם, מודל נסיעות החינם תמורת ביצוע קניות - ובעתיד גם תמורת צפייה בפרסומות - צפוי להתרחב בעתיד גם לתחום התחבורה האוטונומית, ככל ששירותי רובוטקסי יהפכו נפוצים.
אביב פרנקל, יזם השירות  אביב פרנקל, יזם השירות בועז ארד
"החלטנו שלא לכלול פרסומות במודל הקלאסי שמעניק ערך רק למפעיל האפליקציה, אלא לייצר ערך משמעותי לציבור המשתמשים שיוכל לנצל את זמן הנסיעה בצורה כלכלית ומשתלמת", אומר אמיר רוזנצביג, מנכ"ל HopOn. "בחודשים האחרונים ניתחנו את פעילות נוסעי התחבורה הציבורית בזמן נסיעותיהם בישראל ובאירופה, והבחנו כי אחוז לא מבוטל מהם מנצל את זמן הנסיעה לביצוע רכישות מקוונות. לכן אנו בטוחים שהשירות החדש ייצר למשתמשי "רב-פס" ערך משמעותי".
אביב פרנקל, מנכ"ל חברת Enroute, הוסיף כי "אחרי שהשקנו את השירות שלנו בין היתר בגרמניה, ספרד וסינגפור, אנחנו נרגשים להשיק אותו יחד עם הופון גם בישראל. במדינות רבות בעולם המערבי, 20% מהקניות אונליין מתבצעות בזמן הנסיעה לעבודה, תחבורה היא ההוצאה השנייה הכי גבוהה במשקי הבית".