תורים ארוכים נראו היום ליד חלק מעמדות הטעינה של כרטיס הרב קו, במטרה לנצל את היום האחרון שבו ניתנת הנחה לטוענים. הסיבה לכך היא שמחר תיכנס רשמית לתוקף הרפורמה בתחבורה הציבורית, שתבטל את האפשרות לשלם במזומן בתחבורה ציבורית וגם תבטל את ההנחה בשיעור 25% למי שטוענים מראש סכומי כסף לכרטיס התשלום.
1 צפייה בגלריה
(צילום: רועי עידן)
הסכום המרבי שבו אפשר לטעון רב קו עומד על 999 שקל, כך שטעינה מלאה יכולה לחסוך כ-200 שקל. חשוב לציין שלא ניתן לטעון בבת אחת 999 שקל, אלא אפשר לעשות זאת במספר טעינות נפרדות, אחת אחרי השנייה. משרד התחבורה הודיע כי הרפורמה כוללת ביטול מלא של השימוש במזומן לתשלום בתחבורה הציבורית, שאפשר יהיה לבצע ממחר רק באמצעות רב קו ואפליקציות התשלום. נוסעים בני 75 ומעלה לא יידרשו לשלם כלל, לאחר שינפיקו כרטיס רב קו זהב.
לפי משרד התחבורה ניתן לבצע את ההנפקה לאזרחים ותיקים גם מבלי להגיע לעמדות הייעודיות, באמצעות אפליקציות "רב קו אונליין" ו"הופ און". ניתן גם להיעזר במיופה כוח שיגיע לעמדות ההנפקה עם צילום תעודת זהות של האזרח הוותיק, תמונת פספורט שלו וטופס ייפוי כוח. בשבוע האחרון נראו תורים של אזרחים ותיקים שהגיעו לעמדות ההנפקה להוציא את הכרטיס שיאפשר להם נסיעות חינם. במקביל הוחזרו להם הכספים שצברו בכרטיסי הרב קו הרגילים שלהם, ובמצטבר הוחזרו כך כבר יותר מחצי מיליון שקלים.
במשרד התחבורה טוענים כי התקנה העוסקת בתשלום במזומן אינה רלוונטית. עם זאת המשרד לא הוסיף לתקנות הוראה ברורה הקובעת שניתן לשלם רק ברב קו ובאפליקציות ייעודיות. מהמשרד נמסר כי "מדובר בתקנה ארכאית שלא קובעת חובת גביית תשלום במזומן, אלא מתייחסת למצב בו ככל שמזומן הינו הסדר נסיעה תקף, מה יהיה ערך השטר המקסימלי ביחס למחיר הנסיעה".