מומחה אוסטרי ל"שזירת כבלים" הגיע לישראל במטרה להכין לפעילות את הרכבל שמוקם בימים אלה בחיפה, ואשר אמור להסיע נוסעים בעוד כשנה מהיום. ורנר רידלר, מחברת Doppelmayr האוסטרית שמקימה את הרכבל, מוביל את פעילות השזירה הדורשת מומחיות, ואשר מחברת את את הקצוות הפתוחים של הכבל ללולאה עליה ניתן לתלות בביטחון את קרוניות הרכבל. יש לציין כי ברכבל החיפאי משתמשים בכבל ייחודי מבחינת מורכבותו וחוזקו, ולכן נדרש מומחה בעל שם לעניין.
(אילן דונסקי -קידן בע"מ)
הרכבל שבנייתו החלה לפני כשנתיים ייצא ממסוף התחבורה הציבורית בלב המפרץ, יעבור מעל 'דרך דורי' לכיוון הטכניון ומשם יגיע לאוניברסיטת חיפה. לאורך הדרך ייבנו שש תחנות, אולם בשלב ראשון יפעלו רק שלוש מתוכן - תחנת המוצא, הטכניון והאוניברסיטה. שאר התחנות ישמשו תחנות תפעול ובחלקן ישנה הרכבל את זווית התנועה. יש להזכיר כי זהו רכבל ראשון בישראל שאינו נע בקו ישר לאורך המסלול שאורכו כ-4.4 ק"מ, עם הפרש גובה בין תחנת המוצא לתחנת הסיום באוניברסיטה של 460 מטרים.
1 צפייה בגלריה
(אילן דונסקי-קידן בע"מ)
בשולי הדברים הציפה ההודעה על הזמנתו של המומחה את החיכוך המתוקשר בין חברת יפה נוף, חברה כלכלית של עיריית חיפה שביצעה את עבודות התשתית בעיר בשנים האחרונות, למשרד התחבורה. זה האחרון השתלט במהלך מפתיע לאחר כניסתה של השרה החדשה, מירי רגב, על הפרויקטים של יפה נוף וחילק אותם לגופים אחרים. כך למשל, פרויקט הרכבל יבוצע מעתה על ידי חברת נתיבי ישראל, ובמשרד התחבורה הדגישו הם אלה שהזמינו את המומחה.