פרויקט הרכבלית בחיפה מתקדם במהירות ו-60 קרוניות נוסעים הותקנו כבר על הכבלים בקטע שבין התחנה בדרך דורי לתחנה בטכניון. בימים אלה כבר מתחילות פעולות ההרצה, בשלב זה ללא נוסעים. הפרויקט כולו אמור להתחיל לפעול בחודש אוקטובר הקרוב, עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית.
1 צפייה בגלריה
(אחי'ה ראבד)
על הקמת הפרויקט אחראית חברת נתיבי ישראל, והמבצעת היא החברה האוסטרית-שוויצרית גאראוונטה-דופלמאייר (שגם אחראית למערכים החדשים של הכרמלית בחיפה). בימים אלה פועלים אנשי החברה על הקמת מערכות בקרה, שליטה ובטיחות.
פרויקט הרכבלית הוא מערך הרכבל המסחרי הראשון בישראל שאינו מיועד לצורכי תיירות אלא אמור לשמש לתחבורה ציבורית. תחנה ראשונה בקו נבנתה בקומפלקס התחבורה הציבורית לב המפרץ, עם קישוריות לרכבת העמק ומסילת החוף, מרכזית המפרץ וכביש 22.
משם יעבור הרכבל בתחנה בצומת הצ'קפוסט, שם יבצע תפנית של 90 מעלות ויטפס במעלה ההר דרך תחנת דורי, לשתי התחנות המשמעותיות: הטכניון והאוניברסיטה. משך הנסיעה יהיה כ-10 דקות ממרכזית המפרץ לטכניון, ועוד כ-10 דקות לאוניברסיטה.
בסך הכל אמורות לפעול בקו כ-150 קרוניות שיוכלו להסיע בו זמנית כ-1,500 נוסעים. מאחר והרכבלית תהיה חלק ממערך התחבורה הציבורית בעיר, מחיר הנסיעה יהיה מחיר של נסיעה עירונית, והנוסעים יוכלו להשתמש בכרטיסי רב קו. עלות הפרויקט כ-330 מיליון שקל.