פרסום אחד יותר מדי? לאחר כתבה נוספת ב-ynet שחשפה את תנאי השירות הבעייתיים של נהגי אוטובוס, בהם היעדר תאי שירותים וחדרי רענון בחניוני קצה, החל משרד התחבורה בהתקנת תאים כאלו. ראשון שבהם הותקן בחניון האוטובוסים "שער הגיא" שביקנעם, שם נאלצו נהגים למהר בין נסיעות לבית ספר סמוך או מתנ"ס קרוב כדי להתפנות לפני.
1 צפייה בגלריה
שנת 2020 ולנהגי האוטובוס יש תא שירותים
שנת 2020 ולנהגי האוטובוס יש תא שירותים
שנת 2020 ולנהגי האוטובוס יש תא שירותים
(ארגון כוח לעובדים)

היסטוריה של אי התחשבות

לפני שלוש שנים וחצי, במהלך דיוני ועדת המשנה לענייני תחבורה ציבורית בכנסת, עלה נושא תנאי השירות המחפירים של נהגי האוטובוס. במשרד התחבורה אישרו כי הם מודעים לנושא והבהירו כי "הנהג ומעמדו נמצאים בסדר עדיפות עליון של המשרד והממשלה, שמשקיעים משאבים רבים לשיפור תנאי העסקת הנהג". דיבורים לחוד, ומעשים אין. שנה שלמה חלפה ומצוקת הנהגים הגיעה לוועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת, בה הם חשפו כי מאות מהם נאלצים להסתדר ללא תא שירותים להתפנות בו במהלך כל יום העבודה.
כאן נרשמה תגובה ברורה עוד יותר מצד ממשרד התחבורה שמסר כי "הרשות הארצית לתחבורה ציבורית רואה חשיבות רבה במציאת פתרונות לנושא המחסור במבני שירותים ופועלת באופן אינטנסיבי מול הרשויות המקומיות להקצאת מבני שירותים לציבור הנהגים במסופים ובתחנות הקצה". לא רק זאת, אלא ש"במסגרת פעילותה, גיבשה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מפרט אחיד למבני השירותים החדשים שיוצבו בתחנות הקצה, בהם לא קיימים מבני שירותים". השנה הייתה 2017.
שנה אחר כך, בדו"ח ועדת הכלכלה, צויין כי "משרד התחבורה מסר כי הוא עתיד לצאת בקול קורא להקמת תחנות התרעננות לנהגי תחבורה ציבורית; המשרד ירכוש מבנים מודולריים והם יוצבו בסמוך לתחנות קצה של קווי תחבורה ציבורית, וישמשו את הנהגים למנוחה ולהתרעננות בין הנסיעות". נשמע מבטיח אמנם, אך שנתיים מאוחר יותר לא השתנה הרבה. לפני כשבועיים דיווח ynet כי בחניון האוטובוסים 'שער הגיא' ביקנעם אין תא שירותים, והנהגים נאלצים למהר בהפסקה לבית ספר סמוך או למתנ"ס כדי להתפנות לפני הנסיעה הבאה.
מסתבר כי זו עשויה להיות הכתבה האחרונה בנושא, שכן בימים האחרונים הוצב באותו חניון ממש תא שירותים וחדר רענון לנהגים. באיגוד הנהגים בכוח לעובדים בירכו את משרד התחבורה על הקמת תחנת השירותים. תם פרומוביץ', ראש ענף התחבורה בכח לעובדים, אמר כי "מובן כי הקמת השירותים היא רק תחילתו של תהליך ארוך בדרך להבטחת סביבת עבודה נאותה לנהגים. סביבה המכבדת את הנהגים ומזכה אותם במקום להתפנות ובפינת התרעננות. זוהי זכות בסיסית לכל עובד- כל שכן בעבודה הכרוכה בסיכון חיים".
יחד עם זאת, לדבריו, "נמשיך ונאבק למען שינויים נדרשים אלה- לא ייתכן כי בתחנה מרכזית בבירה בבנייני האומה- ציר תנועה מרכזי - אין פינת התרעננות. לא ייתכן כי בערים מרכזיות כנתניה ואשקלון אין לנהגים ולנהגות מקום להתפנות. נמשיך ונציף בכל במה ציבורית, החל בוועדת הכלכלה מחר, את הצורך הכל כך בסיסי לראות בנהגים בני אדם".