הסקר נועד לבחון את עמדות הציבור בנוגע לתחבורה הציבורית בישראל, ולאסוף מידע עדכני שישמש לתכנון התחבורה בישראל ולפיתוחה העתידי. הוא מבוצע באופן דיגיטלי, אך גם באמצעות עשרות סוקרים וסוקרות במוקדי תחבורה ציבורית מרכזיים ברחבי הארץ.
יש להזכיר כי הסקר ספג ביקורת מצד יו״ר ועדת הכלכלה, מיכאל ביטון, יממה בלבד לאחר שיצא. לטענת ביטון, יש קשר בין הסקר לבין מהפיכת המחירים ״דרך שווה״, והוא אמור היה להתפרסם לפניה. במשרד התחבורה טוענים כי אין קשר בין הדברים.
ואיזה נתונים משחרר משרד התחבורה? עד כה ענו יותר נשים, אבל בפער של אחוזים בודדים. כשליש מהעונים הם בגילאים 25-34, כרבע מהם בני 19-24 ורק 6% מהעונים עדיין תלמידים, בני 18 ומטה. רק 4% מהעונים הם בני 65 ומעלה.
18% מהמשיבים מתגוררים בירושלים, 17% בתל אביב ורק 6% בחיפה. כמעט מחצית העונים מחזיקים במשפחה ברכב פרטי, בעוד כמעט חמישית מהנשאלים מחזיקים בשני כלי רכב. על פי הסקר, כמחצית מהנשאלים נוסעים בתחבורה הציבורית כמעט מדי יום, וכרבע מהם לפחות פעם או פעמיים בשבוע.
הסקר פתוח לציבור עד ה-14 ביוני. עם סגירתו יעובדו הנתונים להמלצות, ואלה אמורות לשמש את המשרד לתוכניות שיפור עתידיות.