החל משבוע הבא הפקקים באיילון יהיו קצרים יותר לנוסעי האוטובוסים. ביום ראשון הקרוב (31.7) ייפתח המקטע הראשון של פרויקט הנתיבים המהירים בנתיבי איילון בכיוון הנסיעה לדרום, בין מחלף השלום בצפון ועד מחלף וולפסון בדרום, לרבות חיבור ישיר בין כביש 20 לכביש 1.
למרות התכנית להפעילו גם עבור רכבים רבי תפוסה (נהג ושלושה נוסעים), הוא ישמש כרגע רק תחבורה ציבורית. בחודש הבא יפתח נתיב מקביל בכיוון הנסיעה לצפון, שיופעל במתכונת של נתיב פלוס. למרות שחברת נתיבי איילון טרם בחרה ספק למצלמות אכיפה נגד נהגים שנוסעים לבדם בנתיב, האכיפה אמורה להתבצע באמצעות שוטרים הרכובים על אופנועים, אך רק במידה והמשטרה תצליח להקצות כוחות ייעודיים לכך.
לפי ההערכות יוכלו הנתיבים החדשים, שנפתחים חלקית שנתיים לפני המתוכנן, לקצר את זמן הנסיעה של קווי האוטובוס באיילון בכחמש עד עשר דקות בשעות העומס. הנת"צ החדש לא יבוא במקום אחד מנתיבי הנסיעה הקיימים לרכב פרטי, אלא בנוסף, בעקבות העבודות להוספת נתיב נוסף בשולי כביש 20.
פרויקט הנתיבים המהירים אמור להיות מושלם ב-2025, וכולל שני חניוני ענק בשפיים ובראשון לציון עבור 12 אלף מכוניות פרטית ומערך שטאלים שיחברו ביניהם לחמישה מרכזי תעסוקה מרכזיים בתל אביב. כל זאת במטרה לשנות הרגלי הנסיעה ולעודד נהגים שלא להיכנס לתל אביב ברכב פרטי.
בעוד שלוש שנים אמורה המדינה להתחיל לגבות אגרת גודש מהנהגים שינסו בכל זאת לנהוג באזור תל אביב בשעות העומס בבוקר ובערב. אורכם הכולל של הנתיבים המהירים החדשים הוא כ-90 קילומטר, בתוואי שבין ראשון לציון דרך ת"א ועד נתניה ובחזרה.