שתף קטע נבחר
 

מבחני ריסוק בהודו - רנו דאסטר סיים בציון 0

מבחני ריסוק שנערכו לרכב הפנאי של דאצ'יה-רנו בהודו, הסתיימו בתוצאה גרועה עבור הדאסטר. ארגון הבטיחות קבע כי ברכב המיוצר בהודו - בניגוד לזה המשווק בישראל שמיוצר ברומניה - כרית האוויר לנהג קטנה מדי

רנו דאסטר, רכב פנאי שטח המיוצר בהודו ומשווק גם תחת מותג דאצ'יה - ומיוצר ברומניה - בשווקים אחרים, זכה לציון 0 המביך במבחני ריסוק של ארגון NCAP העולמי. מבחן הריסוק לרכב המיוצר בהודו ומשווק רק שם, בחן את הגרסה שמצוידת בכרית אוויר אחת, בשונה מהדאסטר הנמכר בישראל ומשווק עם ארבע כריות אוויר. זה האחרון זכה לציון של 3 כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP ב-2011.

 

דאצ'יה דאסטר מבחן ריסוק

דאצ'יה דאסטר מבחן ריסוק

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

חטיבת הארגון שנוסדה במטרה מוצהרת לשפר את רמת הבטיחות של מכוניות בשווקים מתפתחים, עורך מבחני ריסוק פחות מפרכים מאלה של החטיבה האירופאית בארגון. בין היתר מכיוון שרבות מהמכוניות הנבחנות נעדרות אביזרי בטיחות שהפכו לפני שנים ארוכות לתקניים בשווקים מפותחים - בעיקר כדי לאפשר תג-מחיר נמוך עד כמה שניתן. כך למשל, הדאסטר נבחן בגרסתו הבסיסית ביותר שמשווקת בהודו עם כרית אוויר מינימלית, וכתוצאה מכך ספג נהג הדמה פציעות חמורות באופן בלתי מתקבל על הדעת.

 

 

 

הדאסטר ההודי נבחן גם בגרסה מצוידת יותר, עם כרית אוויר לנהג בלבד, וזכה בשלושה כוכבי בטיחות. במפתיע, הגרסה שנמכרת באמריקה הלטינית זכתה במבחן ריסוק דומה שנערך ב-2015 בארבעה כוכבים. בדיקת הארגון העלתה כי כרית האוויר לנהג בגרסה ההודית קטנה יותר מזו של הגרסה הלטינית.

לדבריהם, ההבדלים בגודל משפיעים על ההגנה על הנהג. בדאסטר ה"הודי" פגע ראש הנהג לא במרכז כרית האוויר כנדרש אלא בגלגל ההגה, וזו גרמה לפציעה החמורה כל כך, בזמן שכרית האוויר הגדולה יותר בגרסה הלטינית הגנה באופן מלא על ראש הנהג. מבחנים אלו למכונית זהה עם הבדלים בציוד הבטיחות בלבד, מדגישים את חשיבות הימצאותם של אביזרים המשפיעים באופן ישיר על רמת ההגנה לנוסעים. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים