מובילאיי ניצחה במבחן של ממשלת יפן
מחמאות למערכת של "מובילאיי" במבחן שערכה תוכנית הבטיחות היפנית (JNCAP), שמפעילה ממשלת יפן ומבצעת מבחני ריסוק ומבחני דירוג למערכות בטיחות במכוניות הנמכרות במדינה.
מהנדסי הג'ייאנקאפ בדקו את יעילותן של מערכות בלימה אוטונומיות המסוגלות לזהות הולכי רגל ולעצור בעצמן את הרכב אם הנהג לא מגיב. במבחן השתתפו מכוניות עם מערכות של מספר ספקים, ביניהם מובילאיי, "קונטיננטל" הגרמנית, לצד מערכת המשלבת מכ"ם ומצלמה בודדת מתוצרת "דנסו" היפנית, ספקית החלפים המרכזית של טויוטה.
מאז ימיה הראשונים של מובילאיי היא מבוססת על מצלמה בודדת ועל שבב שמנתח את מה שהיא רואה, לעומת רבות מהמתחרות המשתמשות במצלמת סטריאו, כלומר כפולה, ויקרה יותר. במבחן, קובעים היפנים, "זיהוי הולכי הרגל ורוכבי אופניים בצמתים הופך לזירת המאבק בתאונות הדרכים. במבחן הזה ביצועיה של המצלמה המונוקולרית בעלת שבב עיבוד תמונה עלו על אלו של מצלמות הסטריאו והרדאר".
במבחן השתתפו שני דגמי ניסאן המצוידים כבר בפס הייצור במערכת של מובילאיי, לצד סובארו פורסטר המשתמש במצלמת סטריאו של קונטיננטל, וטויוטה פריוס המשלבת מכ"ם ומצלמה בודדת. בכל המקרים החיישנים אמורים לזהות את הולך הרגל, להתריע בפני הנהג על הסכנה, ואם זה לא מגיב - מחשב הרכב אמור לסמוך על המידע מהחיישנים כדי להפעיל עצמאית את בלמי הרכב. "המצלמה הבודדת בלטה ביכולת שלה לזהות הולכי רגל, למרות שהיא מתחרה במצלמת הסטריאו, שמנסה לחקות את עקרון פעולת העין האנושית", קבעו היפנים.
המהנדסים היפנים התאכזבו שדווקא מערכת זרה ניצחה במבחן. "דווקא החיישן הזול ביותר התגלה כיעיל ביותר, ועוד אחד שאינו מיוצר בידי יצרן מקומי כמו דנסו וטושיבה, אלא מובילאיי הזרה. לאור המעבר הגובר של יצרניות רכב בעולם כמו ג'נרל מוטורס וב־מ־וו לשימוש במוצר של מובילאיי, היצרנים היפניים צריכים לשפר את הטכנולוגיה שלהם".
הכתבה התפרסמה בידיעות אחרונות