ריקול למרצדס בישראל - 2,700 מכוניות למוסך
יבואנית מותג הרכב הגרמני מרצדס תזמין את כלי הרכב למוסך עקב חשש לכשל בשתי מערכות שונות. במקרה הראשון עקב חגורת בטיחות מאחור, במקרה השני הרחבה של ריקול קיים
כלמוביל, יבואנית מותג היוקרה מרצדס, תזמין לרשת המוסכים המורשים 2,727 בעלי מכוניות מתוצרתה לצורך שני ריקולים שונים. במקרה הראשון מדובר ב-866 בעלי דגם GLC משנות הייצור 2015-2018 בהם זיהתה היצרנית תקלה במנגנון רצועות הבטיחות. לפי מרצדס, במהלך שחרור מהיר של חגורת הבטיחות במושב האחורי מימין ומשמאל עלול האבזם להתפס מאחורי דיפן הצד של תא המטען.
לפי היבואנית, חברת כלמוביל, משך התיקון צפוי להיות כחצי שעה, ובמסגרתו יבוצע שינוי במבנה הדיפון כך שאבזם החגורה לא יוכל להמשך פנימה.
קריאה נוספת לתיקון היא במסגרת הרחבת ריקול הבטיחות ההגדול של היצרנית עליו הוכרז באוקטובר 2017. 1,861 לקוחות דגמים שונים של החברה (בהם A, B, C ואחרים) משנות הייצור 2016-2018 יוזמנו למוסכים המורשים לבדיקת תקינות יחידת בקרת כרית האוויר הקדמית לנהג המותקנת בתוך גלגל ההגה והעלולה לגרום לפתיחתה של הכרית ללא סיבה.
במרצדס מבהירים כי במקרה ויש תקלה תופעל נורית חיווי מזהירה בלוח המחוונים. במקרה כזה יש לפנות מיידית למוסך מרצדס. בדיקת יחידת הבקרה תארך כ-20 דקות ובמהלכה יוחלט אם יש צורך בתיקון.
יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.