מערכת הנהיגה העצמאית של טסלה תחת חקירה מקיפה. לא פחות מ-30 תאונות דרכים עם 10 הרוגים בהן היו מעורבות מכוניות טסלה, נמצאות תחת חקירה מקיפה של ה-NHTSA, הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים. עשרות התאונות הנחקרות על-יד צוות מיוחד אירעו בחמש השנים האחרונות, אך שמונה מהן מאז חודש מארס 2021, כך מדווחות סוכנויות הידיעות.
1 צפייה בגלריה
רכב הטסלה אחרי התאונה
רכב הטסלה אחרי התאונה
תאונה קטלנית נוספת לטסלה - ואלה השיירים
(צילום: רויטרס)
צוות החקירה עוסק בין היתר בשאלת מעורבותה של מערכת אוטו-פיילוט, המאפשרת נהיגה אוטונומית ללא מעורבות נהג, בכל 30 התאונות. עד עתה שללו החוקרים אפשרות זו בשלוש מהתאונות, ואישרו כי בשלושה מקרים אחרים המערכת פעלה בזמן התאונה, לפי מנהל הבטיחות בדרכים האמריקאי.
התאונה האחרונה שעוררה סערה בהקשר זה התרחשה לפני כחודשיים בטקסס, ובה נהרגו שני בני אדם. במשטרה חושדים כי בעת התאונה לא ישב איש במושב הנהג. יש להזכיר כי גם בעת הפעלת מערכת הנהיגה האוטונומית מחייב החוק נהג במושב הנהג כשהוא עירני לנעשה ומסוגל להתערב אם יידרש לעשות זאת.
יש לציין כי מלבד טסלה, גם עזרי נהיגה בדגמי יצרניות אחרות שהיו מעורבות בתאונות, נמצאים תחת חקירה. כך למשל במקרה של שתי תאונות עם מכוניות מתוצרת קדילאק ואחת בלקסוס (ללא נפגעים), כמו גם התאונה הקשה בה נהרגה הולכת רגל מפגיעת וולוו XC90 בזמן ניסוי נהיגה.
לפני מספר ימים הגיע הנושא גם לוועדת המסחר, מדע ותחבורה בסנאט, אשר הצביעה כנגד ההצעה להאיץ את הטמעתן של מכוניות אוטונומיות על הכביש. לדברי חברת הוועדה מריה קנטוול, "נראה כי בכל שבוע אנחנו שומעים על מכונית נוספת שהייתה מעורבת בתאונה כשמערכת אוטו-פיילוט נוהגת בה".