מערכות הבטיחות המתקדמות והאקטיביות במכוניות חדשות מביאות להפחתה משמעותית של הסיכוי למעורבות בתאונה. אבל כמו במערכות אלקטרוניות רבות מתגלות תקלות או ליקויים המחייבים עדכון.
1 צפייה בגלריה
(צילום: ניר בן זקן)
במקרה של מיצובישי מדובר בתקלה במערכת הבלימה האוטונומית, זו המזהה התקרבות מסוכנת לרכב או הולך רגל מלפנים ומסוגלת לבצע הפעלה אוטומטית של הבלמים ובכך למנוע התנגשות. לדברי היבואנית המערכת עלולה לזהות מעקה בצד הדרך או צל על הכביש כהולך רגל או חפץ שהרכב עומד להתנגש בהם, מה שיביא להפעלה פתאומית ולא רצויה של הבלימה האוטונומית. במקרה כזה של בלימה פתאומית שלא לצורך עלולה להסתיים בתאונה עם הרכב שנוסע מאחור.
לצורך התיקון מיצובישי תזמן למוסכי השירות המורשים שלה 39,239 לקוחות של דגמי אקליפס קרוס, ASX ואאוטלנדר (דגם יוצא) משנות הייצור 2017 עד 2021. עדכון תוכנה במערכת הבלימה האוטונומית אמור לשפר את יכולת ניתוח התמונה שמספקת מצלמת ניטור הדרך הקדמית שגרמה לזיהוי המוטעה.
מהיבואנית נמסר כי הטיפול במוסך צפוי לארוך כשעה, מבוצע ללא תשלום, ומחייב תיאום מראש. לקוחות שטרם קיבלו מכתב זימון ורוצים לבדוק אם רכבם נכלל בקריאה יכולים לעשות זאת באתר היבואן, או בשירות הלקוחות, בטלפון 9608*.
חשוב לזכור כי על פי תקנות התעבורה בעל רכב אשר לא יבצע את הקריאה החוזרת תוך שישה חודשים מקבלת המכתב, לא יוכל לעבור מבחן רישוי שנתי לרכבו ולא ניתן יהיה לבצע בו העברת בעלות.