בקצרה:
  • פיז'ו ואופל הופתעו לרעה עם ציון בטיחות נמוך מהצפוי
  • המשפחתיות האחיות מאכזבות בסעיף מערכות הבטיחות
  • מרצדס, קיה, וולוו ופולקסווגן זכו בציון מושלם
הגנה חלקית: המשפחתיות העדכניות - פיז'ו 308 ואופל אסטרה - החולקות פלטפורמה ומכלולי הנעה, זכו בציון של ארבעה כוכבים בלבד במבחן הריסוק העדכני שערך ארגון הבטיחות האירופאי, Euro NCAP. לדברי הארגון ובדומה לדגמים אחרים של קונצרן סטלנטיס, שתי המשפחתיות הקומפקטיות לא מצוידות במערכות הבטיחות המתקדמות ביותר כציוד תקני. בין היתר הוזכר היעדרו של רדאר המאפשר בלימה אוטונומית גם במהירויות גבוהות.
גם רמת הבטיחות הפסיבית צוינה כנמוכה מזו של דגמים מתקדמים, בין היתר חסרונה של כרית אוויר מרכזית למשל, הגנה "גבולית" על חזה הנהג והנוסע שלצידו באופל, או דירוג "חלש" ביחס להגנה מפני פגיעות חזה בנהג הפיז'ו.
ציון מרבי: הדגמים האחרים שנבחנו - מרצדס C קלאס ופולקסווגן מולטיוואן החדש, כמו גם הדגמים החשמליים וולוו C40 וקיה EV6 - זכו לציון מרבי של חמישה כוכבים. כולם עם דירוג של 90% או יותר בהגנה על מבוגרים לעומת 80% לאופל ו-76% לפיז'ו.
לדברי הארגון, ההבדלים העיקריים בין הנבחנות שזכו לציון מרבי הוא בהגנה על הולכי רגל, עם ציון של 80% למרצדס לעומת 64% עד 70% לנבחנות האחרות, בעיקר הודות למכסה מנוע מתרומם במקרה של פגיעה. עוד שווה לציין כי בסעיף מערכות הבטיחות האקטיביות זכו קיה ופולקסווגן לציון מרשים (87%), בעוד וולוו זכתה לציון גבוה עוד יותר (89%), הציון השני הטוב ביותר אחרי לקסוס NX (עם 91%) שדורג הגבוה ביותר במבחנים שערך עד כה הארגון מתחילת השנה.